رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارکرد: هم اکنون سیاست وزارت بهداشت درخصوص افزایش نرخ رشد جمعیت تلاش برای افزایش سلامتی مادران و نوزادان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، دکترˈشاهین شیرانی ˈ دیروز در شورای هماهنگی وقایع حیاتی استان اصفهان افزود: سیاست گذشته وزارت بهداشت داشتن دو فرزند بود که اکنون این شعار کاربردی ندارد.

وی با بیان اینکه جمعیت ایران در معرض تهدید است، گفت: اگر موالید کشور افزایش نیابد، جمعیت ایران در سال 1488 به 31 میلیون نفر می رسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ازدواج های ثبت نشده شرعی اشاره کرد و گفت: این امر مشکلات متعددی در حوزه سلامت ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: اگر پدر و مادر به بیماری تالاسمی مینور مبتلا باشند فرزندشان مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور می شود.
وی با بیان اینکه تولد حتی یک نوزاد تالاسمی هم برای حوزه سلامت مشکلات متعددی ایجاد می کند، تاکید کرد: این امر در اتباع خارجی به خصوص مهاجران افغانی فاقد کارت مهاجرت مشاهده می شود.
دکتر شیرانی با اشاره به اینکه افزایش امید به زندگی سبب افزایش کیفیت زندگی می شود، تصریح کرد: در سال 57 امید به زندگی در ایران 50 سال بود اما اکنون برای مردان 72 سال و برای زنان 73 سال است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ازدواج موجب سلامت افراد در همه ی ابعاد می شود، اظهارکرد: واقعه طلاق سلامتی افراد را تهدید می کند.
وی با بیان اینکه 85 درصد جمعیت این استان شهری و مابقی روستایی هستند، افزود: این آمار نشان دهنده آن است که این استان تعادل جمعیتی خود را از دست داده است.
وی یادآور شد: باید برنامه ریزی های مسوولان استان به گونه ای باشد که در حوادث طبیعی فرآیند احراز هویت افراد فوت شده با روشی سریع به دست آید/س.

برچسب ها: اصفهان ، وزارت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.