قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: 50 درصد مقالات علمی ارائه شده قابلیت رشد ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،آخوندزاده در چهاردهمین کنگره پژوهش سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور و پنجمین کنگره بین المللی دانشجویان علوم پزشکی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه دانشجو به عنوان یک محقق کشور یک شبه نمی تواند به جایگاه کشوری و بین الملل برسد،گفت:دانشجویان باید برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کنند و دانشجویان باید برای چاپ مقالات خود در سایت های مهم و با ارزش تلاش شبانه روزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه معمولا در ایران دانشجویان دچار خود شیفتگی می شوند،افزود:دچار شدن به این خود شیفتگی به ضرر خود دانشجو تمام می شود.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دانشجو به بهره هوشی خود می بالد و در سایه این بالیدن به خواب غفلت می رود،تصریح کرد:در حال حاضر بهره هوشی در دنیا اهمیت ندارد بلکه دنیای امروز دنیای پشتکار است و برای رسیدن به اهداف عالی باید تلاش و همت کنند.

آخوندزاده تاکید کرد:برای خوب یادگیری روش تحقیق باید تولید علم داشته باشید و تحقیق تنها برای نوشتن مقاله به هر قیمتی نیست.

وی گفت: در دنیا 50 درصد مقالات ارائه شده، رشد پیدا نمی کنند، باید قابلیت رشد و کیفیت مقاله را در دنیا ارتقا دهید.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه محقق باید محیط و فضای پژوهشی موردنیاز خود را آماده کند، اظهارداشت:مازندران با وجود منابع خدادادی مثل باران،خاک،بهار نارنج،صنعت کشاورزی و پشتکار مردم این استان،الگویی برای استانهای دیگر می باشد./س

برچسب ها: مقالات ، علمی ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.