یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرح جامع آلودگی هوا و حمایت از استان‌های مورد هجوم ریزگردها در مجلس حال بررسی است و تعدادی از موارد این طرح در کمیسیون کشاورزی بررسی شده است و مابقي در حال بررسي است.

عباس پاپی‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه طرح جامع آلودگی هوا و حمایت از استان‌های مورد هجوم ریزگردها در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است، گفت: تعدادی از موارد این طرح در کمیسیون کشاورزی بررسی شده و به تصویب رسیده است و امیدواریم مابقی طرح در جلسات آینده بررسی شود.

وی درباره متولی معضل آلودگی هوا خاطرنشان کرد: این موضوع بستگی به آن دارد که کدام یک از سازمان‌هایی که در کم کردن آلودگی هوا نقش دارند، به عنوان بازدارنده تعریف می‌شود، به طور مثال معاینه فنی خودروها که یکی از عوامل مهم در کاهش آلودگی هوا هستند، بر عهده شهرداری است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: درباره صنایع آلاینده نیز سازمان حفاظت محیط زیست متولی رسیدگی به این موضوع و برخورد با این صنایع است.

وی درباره ریزگردها و جبران خسارت آن با بیان اینکه ریزگردها بر روی مردم و محصولات کشاورزی تاثیری جبران‌ناپذیر می‌گذارد، گفت: در بحث سلامت مردم وزارت بهداشت باید ورود کند و برای ساکنین استان‌های مورد هجوم ریزگردها که هزینه‌های سنگینی را برای درمان پرداخت می‌کنند، یارانه درمانی در نظر بگیرد.

پاپی‌زاده در خاتمه درباره محصولات کشاورزی که با هجوم ریزگردها از بین می‌روند، یادآور شد: برای جبران خسارت و کمک به کشاورزان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی یا ارگان‌های دولتی این موضوع را پیگیری کنند.
انتهای پیام/ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار