مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر مردم استان گلستان است که باید قدر آن را بدانند.

 

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان غلامرضا منتظری  گفت: مجموعه مداحانی که در این اجلاس حضور دارند برای نسل جوان نقش الگویی دارند و مورد علاقهبسیاری از جوانان و مردم ایران هستند.

وی ادامه داد: به همان اندازه که این پیرغلامان بتوانند از سطح دانش و بینش و مهارتهای فنی و هنری بیشتری برخوردار شوند میزان اثربخشی آنها در جامعه نیز افزایش خواهد یافت.

منتظری عنوان کرد: در احیای فرهنگ عاشورا، محرم و صفر این مجموعه در رده پیشگامان و پیشقراولان قرار دارند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاس یک روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را در جامعه مداحی به وجود میآورد و این اجلاس از نظر بار آموزشی و معرفت افزایی با توجه به کارگاههایی که در نظر گرفته شده، بسیار موثر و مثبت خواهد بود.

منتظری افزود: یکی دیگر از ویژگیهای این اجلاس تبادل تجربه است که باعث شده چهرههای شاخص مداحی کشور در زیر یک سقف جمع شوند و تجربه و دانش خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی گفت: ما معتقدیم انقلاب اسلامی زمینهساز بیداری اسلامی است و حضور مداحان سایر کشورها در ایران اسلامی میتواند در موضوع بیداری اسلامی با استفاده از فرهنگ عاشورا بسیار موثر باشد.

منتظری تاکید کرد: برگزاری اجلاس پیرغلامان تاج افتخاری بر سر مردم استان گلستان است که مردم استان باید قدر آن را بدانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به نزد شدن به 13 آبان گفت: یکی از محورهای اساسی قیام امام(ره) ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بوده که یکی از اهداف قیام عاشورا است.

منتظری گفت: ما مسلمانان و جهان تشیع نمیتوانیم در برابر ظلم و ستم سر تسلیم فرود بیاوریم و امام در بیان بسیار زیبایی فرمودند که مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح میدهد.

وی ادامه داد: 13 آبان به تعبیر امام و به واقع انقلاب دوم بود و در آن حادثه استکبار زانوی تسلیم خود را در برابر اراده الهام گرفته از مکتب عاشورایی به زمین سایید.

منتظری در پایان گفت: اینها مصادیق یزیدیان زمان است که حسینیان باید در طول تاریخ به آن اصرار بورزند و تلاقی 13 آبان امسال با اول محرم تلاقی بسیار معنیداری است/س.

 

 

برچسب ها: اجلاس ، گلستان ، پیرغلامان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.