رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارزش تجارت چمدانی استان اردبیل به کشورهای همسایه در نیمه اول امسال بالغ بر 3.3 میلیون دلار بوده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ارژنگ عزیزی امروز در نشست با جمعی از صادرکنندگان در اردبیل اظهار داشت: در این مدت بیش از 628 میلیون دلار کالا از گمرکات استان اردبیل ترانزیت شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی استان اردبیل را مصنوعات پلاستیکی، سیب‌زمینی، بیسکویت، نان و شیرینی به همراه مصالح ساختمانی اعلام کرد و گفت: کشورهای آذربایجان، عراق، گرجستان، افغانستان و پاکستان مقصد صادرات استان اردبیل بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه مقصد صادراتی استان اردبیل متنوع‌تر شده است، افزود: در این ارتباط ما شاهد شناسایی و تبادل ارتباط صادراتی با 15 کشور دنیا شدیم که شامل کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی بوده است.

عزیزی کل صادرات انجام شده از گمرکات استان اردبیل را در نیمه اول امسال بالغ بر 37.1 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: 62 درصد صادرات استان اردبیل مربوط به صادرات صنعتی بوده است.

وی با بیان اینکه 24 درصد محصولات کشاورزی و 9 درصد بخش معدن صادرات استان اردبیل را تشکیل می‌دهد، تاکید کرد: ما معتقدیم ظرفیت فرآوری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بسیار فراتر از رقم صادراتی فعلی است.

دبیر کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی با تاکید بر این نقطه که باید به دنبال ایفای نقش در اقتصاد جهانی باشیم، ادامه داد: اگر توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اتفاق بیفتد بسیاری از چالش‌ها و نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.

عزیزی از صادرکنندگان به عنوان سربازان و ایثارگران جبهه اقتصادی یاد کرد و بیان داشت: در این شرایط سخت تحریم فرصتی استثنایی برای تبادل افکار، شناخت تنگناها و بررسی راهکارهایی برای رسیدن به هدف والا و جهش صادرات فراهم آمده که امیدواریم از این فرصت استفاده حقیقی صورت گیرد.

ویدر ادامه خاطرنشان کرد: در شرایطامروز اقتصاد بین‌الملل که کشورها درصدد دستیابی به رشد اقتصادی پایدار هستند گسترش تولید و اشتغال امری ضروری است و روی آوردن به بازارهای صادراتی و تجارت بین‌المللی اجتناب‌ناپذیر است/س.

برچسب ها: اردبیل ، تجارت ، چمدانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.