آئین تنفیذ احکام پانزدهمین دوره تعویض شهرداران منتخب مدارس تهران امروز با حضور قائم مقام معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و 220 شهردار مدرسه امروز صبح در محل تالار ایوان شهر برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  مدیر کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران در این مراسم پس از خوش آمد گویی به معاونان اجتماعی و فرهنگی مناطق و نیز شهرداران مدرسه و نیز  تشکر از تمامی افراد در برگزاری این انتخابات گسترده و بیان مشارکت آگاهانه و مسئولان دانش آموزان در این انتخابات و نیز تبریک به دانش آموزان و شرکت با انگیزه آنان افزود: تجربه دانش آموزان در این فعالیتها در مسیر زندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  
 
رفیع با یاد آوری برگزاری پانزدهمین دوره انتخابات مدرسه در 22 مهر ماه امسال اهمیت این انتخابات را با توجه به پیشینه آن نسبت به سالهای قبل بیشتر دانست و افزود: این به دلیل آن است که در شهری همانند تهران زندگی شهروندان با یکدیگر گره خورده و پیوند بیشتری داشته که مستلزم همکاری شهروندان است. 

وی ادامه داد: بر خورداری از شهری با شرایط مناسب، جز با تعامل و همکاری شهروندان در هر پایگاه اجتماعی و شغلی و سنی میسر نیست که این امر در تعامل و آموزه های دینی نیز تاکید شده و امروزه در ادبیات جدید با عنوان مشارکت از آن یاد می شود.  
 
مدیر کل آموزشهای شهروندی شهر را عرصه ای متعلق به تک تک شهروندان دانست و گفت : تمامی شهروندان باید نسبت به شهر احساس مالکیت داشته و همانگونه که در حفظ وسایل شخصی خود توجه دارند این توجه را در نگهداری مبلمان شهری نیز داشته و آنرا متعلق به خود بدانند.  
 
رفیع تصریح کرد: بسیاری از مشکلات موجود در سطح شهر، آلودگی های زیست محیطی، ترافیک، تصادفات و حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر نیز بیشتر است به دلیل عدم فرهنگ صحیح در میان شهروندان است که این امر جز با همکاری و مشارکت شهروندان مرتفع نخواهد شد.  
 
وی تاکید کرد: شهرداری بنا بر وظیفه ذاتی خود مسئولیت اداره خوب شهر را عهده دار بوده که با توجه به رویکرد اجتماعی شهرداری و اهمیت شهروندان در امور شهری مشارکت بیش از پیش آنان را در دستور کار خواهد داشت.  
 
مدیر کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری در مناطق 22 گانه و نیز ساختارهای اجتماعی ایجاد شده در سطح نواحی و محلات 374 گانه شهر تهران گفت: تمام تلاش مسئولین  در این امر جهت فراهم نمودن مشارکت بیش از پیش شهروندان و بهره مندی آنان از خدمات اجتماعی و فرهنگی و نیز امکانات ارائه شده در این سراهاست.   
 
رفیع با یاد آوری رویکردهای اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: تبدیل شهرداری تهران به نهاد اجتماعی مستلزم ایجاد انگیزه برای ورود تمامی شهروندان به این عرصه است که با توجه به نقش محوری کودکان و نوجوانان در تمامی جوامع بهترین سنین در جهت ارائه آموزشهای لازم به منظور ایفای رفتار بهتر از سنین کودکی است.  
 
وی اظهار داشت : باید شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان درکنار درس و تحصیل به عنوان یک شهروند مهارتهای شهروندی را فراگیرند که اجرای این طرح امکان تمرین این موضوع را در کنار مدیران و مربیان و سایر کادر آموزشی در جهت آشنایی آنان با ساختار شهرداری و نحوه  وظایف شهرداران فراهم خواهد نمود.  
 
مدیر کل آموزشهای شهروندی تاکید کرد: ایجاد نگاه مسئولانه و حفظ مالکیت شهروندان نسبت به شهر همانند تعلقات فردی آنان سبب حل بسیاری از مشکلات و کاهش هزینه های ناشی از بی موالاتی های شهروندان خواهد شد که از جمله می توان به صرف هزینه های فراوان در جهت جمع آوری 1 میلیون و 500هزار ته سیگار در سطح تهران اشاره کرد که با ایجاد نگاه مسئولانه شهروندان هزینه های ناشی از این موارد صرف توسعه شهر و امور زیر بنایی خواهد شد.  /
 
رفیع با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت شهرداران مدرسه در ایجاد رفتارهای بهترخطاب به شهرداران مدرسه خاطر نشان کرد: این فرصت را قدر بدانید و با ایجاد ارتباط بر اساس دستور العمل های ارائه شده با شهرداران مناطق  و ارائه ایده های بهتر و پیاده سازی الگوهای مناسب تر بتوانید الگویی برای پیشبرد قوانین باشید.
برچسب ها: مدیران ، مدرسه ، شهرداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار