عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: 42 میلیارد دلار به 18 بانک داخلی کشور از طرف بانک مرکزی پرداخت شده که متاسفانه هیچ یک از این بانک‌ها حتی حاضر به ارائه لیست کلی از این که این پول‌ها را چه کرده‌اند، نیستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در جلسه علنی امروز چهارشنبه 8 آبان ماه در نطق میان دستور خود اظهار داشت: امروز کشور ایران با مشکلاتی روبرو  است، در داخل فقر و گرانی کمرشکن تار و پود خانواده‌ها را دریده، همه شعارها حل مشکل است  ولی در عمل همان است که بود.
 
وی افزود: چرا در کشوری که سومین ذخیره گاز دنیا را دارد و بر اقیانوس نفت بنا شده است، خانواده ایرانی برای ازدواج دخترش مجبور به فروش کلیه‌اش می‌شود؟
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: انداختن همه گناهان به پایه تحریم تا چه حدی می‌تواند درست باشد، با شعار قانون‌گرایی، قانون‌شکنی می‌کنیم با به کار گیری مسئولان مرفه و ثروتمند در جهت مخالف عمل می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: شعار حمایت از کشاورزی را می‌دهیم اما در عمل در جهت نابودی کشاورزی حرکت می‌‍کنیم، ورود بی‌رویه محصولات خارجی به ویژه برنج مازاد بر نیاز کشور ، افزایش قیمت کود و سم هزینه‌های بالای تولید و توسعه اراضی به ساخت و ساز، موجب شده که امروز هیچ کشاورزی شمالی دچار مشکل نباشد.
 
یوسفیان ملا تاکید کرد: در بخش مبارزه با مفاسد اقتصادی معمولا در تیم‌هایی که هر دوره برای مبارزه با مفاسد تعیین می‌شود که چهره‌هایی که خود دارای مسائل و مواردی در این بخش بودند، متصدی و مسئول فساد می‌شوند که متاسفانه این مهم کم نیست.
 
نماینده مردم آمل و لاریجان اظهار داشت: 42 میلیارد دلار به 18 بانک داخلی کشور از طرف بانک مرکزی پرداخت شده که متاسفانه هیچ یک از این بانک‌ها حتی حاضر به ارائه لیست کلی از اینکه این پول‌ها را چه کرده‌اند، نیستند و اینکه حتی بگویند مثلا این مبلغ را برای ارز دارو، مسافرت و یا واردات مصرف کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: این 42 میلیارد دلار را 18 بانک خصوصی و دولتی گرفته‌اند  و حتی در مورد ریالی پاسخگو نیستند، در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بارها و بارها این اتفاق افتاد، رئیس کل بانک مرکزی وقت البته به قانون عمل نکرد ولی ناگزیر شد تهاتر کند و از محل دیگری وجهی که بانک‌ها به امانت گذاشته بودند بابت این مبلغ دریافت کنند.
 
نماینده مردم آمل اضافه کرد:دیوان محاسبات که زیر نظر مجلس، شورای اسلامی است در اسرع وقت حکم انفصال این مدیر را صادر کرد، دیوان محاسباتی که برای یک میلیون تومان خطای جابه‌جایی پول 4، 5 سال رسیدگی‌اش به طول می‌انجامد؛ اکنون که سالیانه حدود 25 هزار نفر در جاده‌های کشور جان می‌سپارند ما به فکر پرواز به فلان کشور می‌افتیم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: همکاران من از بعضی از وزارت‌خانه‌ها گله‌مدنم این گله بسیار زود است و نباید به این سرعت اتفاق می‌افتاد.
 
وی افزود: وزیر کشور که دوبار نمایندگان همین مجلس به او رای دادند از او انتظار عنایت دارند، در قوانین استخدامی کشوری و برنامه 5 ساله به کارگیری بازنشستگان خلاف اصل است، اصل این است که مشاغل و مناصب متعلق به افراد شاغل است و با یک انتصاب در یک دستگاهی ده‌ها انتصاب رخ می‌دهد.
 
یوسفیان ملا تصریح کرد: شما وقتی بازنشسته‌ای را استخدام می‌کنید و به او پست می‌دهید اگر از او بپرسید چرا این کار را می‌کنید وی می‌گوید من بازنشسته هستم، درست هم می‌گوید چراکه او رابطه استخدامی ندارد ما جدا انتظار داریم از دولتی که قانون‌گرایی را شعار می‌دهد خلاف آن عمل نکند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد:  با دادن مشاغل مهم به بازنشستگان چه کسی پروژه‌ها را بررسی می‌کند، او چگونه باید نفس بازدید از پروژه‌ها را داشته باشد، انتظار ما رسیدگی به این مهم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برنامه ، بودجه ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار