ميزان سوددهي "دويچه بانک"، بزرگترين بانک آلمان، در سومين فصل مالي سال جاري ميلادي، بيش از نود درصد سقوط کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني دويچه وله آلمان، اخيراً اين بانک، که بزرگترين مؤسسه وام دهي در قاره اروپا به حساب مي آيد، گزارش مالي فصل سوم (سه ماهه) سال جاري ميلاديِ خود را منتشر کرد. 

بر اساس اين گزارش، سوددهي "دويچه بانک" در فصل سوم مالي سال جاري ميلادي فقط پنجاه و يک ميليون يورو بوده است. اين در حالي است سودهي اين بانک در فصل مشابه در 2012 ميلادي بالغ بر هفتصد و پنجاه و چهار ميليوشن يورو بوده است. 

"دويچه بانک" يکي از علل کاهش سوددهي خود را کنار گذاشتن حدود يک ميليارد يورو براي هزينه هاي حقوقي احتمالي در رابطه با دفاع از خود در دادگاه در رابطه با اتهامات دستکاري در نرخ وام هاي ميان بانکي، اعلام کرده است. 

همچنين احتمال شکايت از دويچه بنک به دادگاه آمريکا وجود دارد که در صورت محکوميت، اين بانک ملزم به پرداخت غرامت ها و جرايم نقدي قابل توجه در رابطه با اتهام تقلبات گسترده در اوراق قرضه اي که پشتوانه آن وام هاي مسکن آمريکايي بوده است، خواهد شد. به عنوان مثال بانک جي پي مورگان آمريکا، اخيراً مجبور به پرداخت جريمه اي رکورد شکن به دولت آمريکا در رابطه با همين اتهام شده است. دولت آمريکا از جي پي مورگان به دادگاه اين کشور شکايت کرده بود و در اين پرونده پيروز شد. بزودي دويچه بانک نيز ممکن است به سرنوشت مشابهِ جي پي مورگان دچار و وادار به پرداخت جرايم سنگين نقدي به دولت آمريکا شود. 

مزيد بر علت اين بوده که بخش سرمايه‌گذاريِ دويچه بنک نيز در سه ماهه سوم امسال، عملکردي ضعيف و سودآوريِ بسيار ناچيز داشته است. از همين رو، مديران دويچه بنک خواهان نشان دادن صبر و حوصله ي بيشتري توسط سرمايه گذاران در اين بانک شدند و ابراز اميدواري کردند، در آينده نزديک اوضاع مالي و سوددهي اين بانک بهتر از اين شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار