مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از پدافند غیرعامل به عنوان زیرساخت توسعه پایدار کشور یاد کرد.

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،اسد در دوره آموزشی آشنایی با معماری و شهرسازی از منظر پدافند غیرعامل از مازندران به عنوان یک استان شاخص و خاص در سطح کشور در زمینه حمل و نقل یاد کرد.

وی افزود:مازندران از جمله استان‌هایی است که در تمامی بخش‌های حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی صاحب امتیاز بوده و از این رو شرایط زیرساخت پدافند غیرعامل در این استان دارای اهمیت و ویژگی خاص است.

رئیس کارگروه پدافند غیرعامل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: وجود منابع طبیعی در این استان اعم از دریا، جنگل، دشت و همچنین تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای استان و حجم بالای ترافیک از جمله مواردی است که ارزش و اهمیت کارگروه راه و شهرسازی پدافندغیرعامل مازندران را در جایگاهی خاص و مهم قرار می‌دهد.

اسد از محورهای شریانی مازندران به عنوان شاهرگ‌های حیاتی حمل و نقل جاده‌ای در کشور یاد کرد و بیان داشت:سه محور مهم هراز، سوادکوه و کندوان که به عنوان محورهای ارتباطی استان با پایتخت هستند دارای شرایط خاص و منحصر به فردی بوده که در این کارگروه به آنها نگاه ویژه‌ای شده است.

وی ادامه داد: قدمت بالای ساخت ابنیه‌های فنی، وجود تونل و پل‌های بزرگ و همچنین گردنه‌های کوهستانی از جمله مواردی هستند که زیرساخت‌های پدافند غیرعامل را در این محورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کرده است.

رئیس کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل مازندران از پدافند غیرعامل به عنوان یکی از موارد در تصویب پروژه‌های ملی یاد کرد و افزود:امروزه به غیر از مقوله زیست محیطی بحث پدافند غیرعامل نیز به عنوان یک عنصر حیاتی در تصویب پروژه‌های حمل و نقلی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پایان از امنیت و آسایش به عنوان یک نعمت یاد کرد و اظهار داشت:با توجه به وجود ناامنی و درگیری‌های متعدد در کشورهای همسایه، ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و تدابیر عالمانه‌شان و همچنین ولایتمداری مردم کشور در امنیت کامل بوده، از این رو اجرایی کردن برنامه‌ها و اهداف پدافند غیرعامل نیز می‌تواند گامی ارزنده و محکم در جهت تثبیت و اقتدار امنیت کشور محسوب شود./س

برچسب ها: پدافند ، زیرساخت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.