عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه جمعیت دیابتی دنیا هر 15 سال یک‌بار 2 برابر می‌شود، گفت: با توجه به پیشرفت دیابت در جهان، ترویج برنامه‌های آموزشی و کنترلی از جمله‌ راهکار‌های موثر کاهش دیابت است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علی کچوئی شامگاه گذشته در همایش سالیانه عرصه سلامت دیابت استان اصفهان که با رسالت آموزش، کنترل و پیشگیری برگزار شد، اظهار کرد: پیشینه بیماری شایع و مزمن دیابت به سه هزار سال گذشته باز می‌گردد که پزشکان مصری برای نخستین بار دلیل این بیماری را کشف کردند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی بیماری دیابت به دو نوع یک و دو و علایم این بیماری افزود: دیابت نوع یک مربوط به سنین نوجوانی و آغاز آن به صورت ناگهانی بوده و دیابت نوع دو نیز مربوط به سنین بالای 30 سال است.

*‌ آزمایش ساده قند خون راهکاری برای پیشگیری از دیابت

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بی‌اشتهایی ، لاغر شدن ناگهانی، نوشیدن آب و دفع بیش از حد ادرار نشانه‌های این بیماری است، تصریح کرد: با آزمایش ساده قند خون می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه افراد با انجام دادن آزمایش ساده قند خون می‌توانند از بیماری خود مطلع شوند و این بیماری را کنترل کنند، ادامه داد: اعداد 70 تا 90 نشان از طبیعی بودن قند خون انسان دارد و نشان دادن اعداد 100 تا 125 در آزمایش افراد حاکی از خطر جدی دیابت برای این افراد است.

کچوئی تاکید کرد: مواردی مانند وزن بالا، عدم تحرک، وجود دیابت در اقوام درجه یک و به دنیا آمدن نوزادان بالای چهار کیلو‌گرم از جمله فاکتور‌‌های بروز دیابت در افراد است و مادران پس از به دنیا آوردن نوزادان با وزن بالا باید آزمایش دیابت را انجام بدهند.
برچسب ها: دیابت ، اصفهان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.