دولت تمهيدات و تسهيلاتى را جهت تشويق و حمايت از صادركنندگان به كار گرفته تا از اين طريق موجب تسهيل و افزايش صادرات شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، كارگري گفت : گمرك تهران با ارائه امكانات ويژه در جهت روان سازي تشريفات گمركي كالاهاي صادراتي به توليدكنندگان و بازرگانان در هفت ماهه سال جاري 29019 ميليارد ريال كالا از اين گمرك صادر نمايد.

وي با اشاره به اينكه رشد صادرات موجب ورود ارز به كشور و افزايش درآمدهاى اقتصادى مى‌گردد  افزود:دولت تمهيدات و تسهيلاتى را جهت تشويق و حمايت از صادركنندگان به كار گرفته تا از اين طريق موجب تسهيل و افزايش صادرات شود.

مدير كل گمرك تهران گفت : در اين راستا از سوي گمرك جمهوري اسلامي ايران جهت حمايت از صادرات بسته حمايتي در جهت تسهيل وروان سازي تشريفات گمركي براي توليد كنندگان وبازرگانان ايجاد شده كه اين گمرك نيز در جهت همسوشدن با اهداف گمرك جمهوري اسلامي ايران در حمايت از واحدهاي توليدي با ايجاد فضاي مناسب در جهت سرعت بخشيدن و سهولت به تشريفات گمركي ، امكانات ويژه اي را در اختيار توليدكنندگان و بازرگانان قرار داده است .

وي ادامه داد  تعداد اظهارنامه هاي صادراتي از گمرك تهران در هفت ماهه سال جاري بالغ بر 15344فقره بوده است و وزن  كالاهاي صادر شده نيز 551 هزار تن به ارزش يك ميلياردو163 ميليون دلار بوده است كه تراز تجاري اين گمرك نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود داشته است. 

كارگري افزود: عمده ترين كالاهاي صادر شده  از اين گمرك درهفت ماه سال 1392 شامل حلال ها و رقيق كننده ها ، فرش ، پوست ، ماشين آلات و وسايل مكانيكي ، مواد پلاستيكي و محصولات دارويي  بوده كه اين اقلام بيشتر به كشورهاي افغانستان ، عراق ، تركيه ، آلمان ، پاكستان و ايتاليا صادر شده است .

انتهاي پيام/
برچسب ها: صادرات ، گمرک ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار