پدر علم حقوق کشور گفت: اخلاق پسندیده مهمترین شاخص یک وکیل خوب است و تنظیم منشور اخلاقی برای وکلا در جامعه بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، امیرناصر کاتوزیان در بیست و یکمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور در اراک افزود: تکالیف وکیل در مقابل موکل، قاضی و نظام حقوقی کشور از مسائل بسیار مهمی است که باید در منشور اخلاقی وکلا درج شود.
وی افزود: اتحادیه وکلا باید از اعضای خود بخواهد که به منشور اخلاقی احترام بگذارند و مواردی را که در آن درج شده است را به درستی رعایت کنند.
پدرعلم حقوق کشور با بیان اینکه درکشورهای غربی90 درصد آرای قاضی بر اساس دادخواست های وکلا است گفت: وکلای کشور ما بیشتر دادخواست ها را در راهروهای دادگستری یا در اتومبیل تنظیم می کنند که اتحادیه باید در این مسایل توجه ویژه داشته باشد.
کاتوزیان افزود: اتحادیه وکلای کشور در مورد حق الزحمه وکلا باید نظارت کامل داشته باشد تا هیچ وکیلی نتواند بیشتر از حقوق مصوب شده از موکل طلب کند.
وی اضافه کرد: اتحادیه وکلای کشور باید از وکلا بخواهد تا گرایش خود را مشخص کنند و در رسیدگی به پرونده ها به صورت تخصصی عمل کنند.
پدر علم حقوق کشور گفت: وکلا باید خودشان را جای موکل قرار دهند، احساس وظیفه و تکلیف کنند و تصور کنند که عدالت در معرض خطر است و وظیفه دارند که به تحقق عدالت کمک کنند.
وی گفت: وکلا باید درس خود سازی بیاموزند و باید ارتباط یک وکیل با قاضی دوستانه باشد و نسبت به یکدیگر تعامل داشته باشند تا بتوانند مشکلات موکلان و مردم را با آرامش و بدون هیچ موضع گیری حل کنند. /ب



برچسب ها: حقوق ، پدر ، منشور اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.