مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت بالای مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد برای تولید و تکثیر ماهیان تزئینی مورد غفلت واقع شده است.

محمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های بالای کهگیلویه و بویراحمد در پرورش ماهیان تزئینی و سردآبی اظهار کرد: متاسفانه به رغم ظرفیتی‌‌ که در شهرستان‌های گرمسیری استان برای تولید ماهیان تزئینی وجود دارد، تاکنون کسی در این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده است.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در استان ما  تنها یک مرکز پرورش ماهیان تزئینی در شهرستان سردسیری دنا وجود دارد.
وی افزود: در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد رودخانه‌ها و چشمه‌های متعددی وجود دارد که شرایط مساعد برای تولید و تکثیر ماهیان تزئینی را دارند ولی تاکنون بدون استفاده مانده‌اند.
مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد را از استان‌های پیشتاز در تولید ماهیان سردآبی عنوان کرد و افزود: در صورت توجه و سرمایه‌گذاری در بخش ماهیان تزئینی می‌تواند سوددهی بالایی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.
 این مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد قابل توجه مزارع پرورش ماهی در سال‌های اخیر اذعان داشت: از این به بعد سیاست جهاد کشاورزی در راستای کیفیت‌بخشی هرچه بیشتر به امر تولید ماهی در استان است.
وی با اشاره به اینکه ماهی دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی دارد، افزود: ویژگی مخصوص ماهی که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته، نوع چربی موجود در آن است.
رئیس شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان بسیار ناچیز است، گفت: کمتر از 20 درصد ماهی تولیدی در استان به وسیله هم استانی‌ها مصرف می‌شود و مابقی آن به بازار سایر استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.
وی در ادامه از تحصیل‌کردگان شیلات و آبزی پروری خواست تا با توان علمی خود وارد حوزه پرورش ماهیان تزئینی شوند و از علم خود در راستای تولید کار و سرمایه استفاده مطلوب را ببرند./س
برچسب ها: ماهیان ، زینتی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.