رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود صنایع تبدیلی و سردخانه مشکلات زیادی را برای کشاورزان و باغداران کهگیلویه و بویراحمد به‌وجود آورده است.

علی‌بخش شجاعی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های بالای کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی اظهار کرد: باید با برنامه‌های مدون سعی در تقویت کشاورزی کنیم.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تقویت بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌توان گام‌های خوبی در تولید و ایجاد اشتغال برداشت.
شجاعی خاطرنشان کرد: در حالی که نزدیک به 10 درصد آب کشور در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود چندان نتوانستیم از آن بهره‌برداری کنیم و کشاورزی خود را هرچه بیشتر تقویت کنیم.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید ماهی، سیب درختی، گردو، مرکبات و شلتوک دارای رتبه تک رقمی در میان استان‌های کشور است که این خود نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به این‌که سالانه 215 هزار تن محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود، بیان داشت: بیش از 50 درصد از این میزان را سیب درختی شامل می‌شود.
شجاعی یادآور شد: به رغم ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در تولید محصولات باغی از جمله سیب، متاسفانه به دلیل نبود سردخانه‌، سیب مورد نیاز هم‌استانی‌ها در بازار عید از سایر استان‌ها وارد می‌شود.
شجاعی با بیان این‌که احداث سردخانه برای ذخیره محصولات کشاورزی استان ضروری است، عنوان کرد: باید از سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت شود چراکه این موضوع در بلندمدت به نفع کشاورزان و تولیدکنندگان و همچنین هم‌استانی‌ها خواهد بود.
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به همه کسانی که قصد دارند باغات خود را توسعه دهند، توصیه می‌شود از نهال‌های پیوندی و پرمحصول استفاده کنند تا بازدهی باغات خود را بالا ببرند.
شجاعی با بیان این‌که بخش زیادی از محصولات باغی کهگیلویه و بویراحمد برای فرآوری به استان‌های همجوار صادر می‌شود، ابراز داشت: راه‌اندازی صنایع پائین دستی و کارگاه‌های فرآوری می‌‌تواند باعث رونق هرچه بیشتر کشاورزی و باغات استان شود./س
برچسب ها: سردخانه ، سیب ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.