سفر اخضر ابراهیمی به تهران، احضار کاردار پاکستان به وزارت امور خارجه، سفر "ظریف" به قاره سیاه و ترکیه، دیدار عراقچی با آمانو، پیشنهاد حمله اتمی به کویر ایران از سوی سرمایه‌دار آمریکایی، میزبانی وین برای نشست کارشناسی ایران و 1+5 و... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سياست خارجي در هفته گذشته به شرح ذیل است:


مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان با آمانو به گفتگو می‌نشیند

پیش از آغاز مذاکرات فنی و حقوقی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دور آتی مذاکرات ایران و 1+5، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو می‌کند.


اخضر ابراهیمی امروز وارد تهران می‌شود

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای رایزنی و تبادل نظر با مقامات کشورمان پیش از ظهر امروز (شنبه) وارد تهران می‌شود.


مصاحبه مطبوعاتی مشترک "ظریف" و "اخضر ابراهیمی" برگزار می‌شود

مصاحبه مطبوعاتی مشترک وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بعد از ظهر امروز(شنبه) در وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.




قانون "کاپیتولاسیون" چگونه حيثيت ايرانيان را لكه‌دار مي‌كرد؟

امام از کاپیتولاسیون به‌عنوان سند بردگی ایران یاد کرد و در سخنراني تاريخي خود گفتند: "آقا من اعلام خطر می‌کنم، ای ارتش ایران من اعلام خطر می‌کنم، ای سیاسیون ایران من اعلام خطر می‌کنم... والله گناهکار است کسی که فریاد نکند. ای سران اسلام به داد اسلام برسید. ای علمای نجف به داد اسلام برسید. ای علمای قم به داد اسلام برسید..."


ظریف به ترکیه می‌رود/ دیدار با گل در استانبول و اردوغان در آنکارا

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی پاگوآش عازم استانبول ترکیه می‌شود.





"اخضر ابراهیمی" با "شمخانی" دیدار می‌کند

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه فردا (یکشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو می‌کند.


کاردار پاکستان به وزارت امور خارجه احضار شد

کاردار پاکستان به منظور توضیح درباره حادثه تروریستی سراوان به وزارت امور خارجه احضار شد.


ظریف: تلاش کشورمان برای حل بحران سوریه ادامه دارد/ اخضر ابراهیمی: شرکت ایران در اجلاس ژنو 2 ضروری است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به کنفرانس ژنو2 گفت: هنوز دعوتنامه رسمی برای حضور ایران در نشست این ژنو ارسال نشده است.


خشونت‌های فرقه‌ای ضربات مهلکی بر پیکره میراث فرهنگی سوریه وارد کرده است

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: خشونت‌های فرقه‌ای و هجوم مهاجمین خارجی، منجر به تخریب میراث فرهنگی غنی و زیرساخت‌های اجتماعی سوریه شده است.


بحران سوریه بزرگترین تهدید علیه امنیت منطقه/ حضور ایران در ژنو 2 لازم و مفید است

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه بحران سوریه می‌تواند بزرگترین تهدید علیه امنیت منطقه محسوب شود، گفت: مشارکت ایران در نشست ژنو 2 برای حل مسئله سوریه لازم و مفید است.





يادداشت اعتراض ایران به كاردار پاكستان در تهران تسلیم شد

متعاقب شهادت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای مرزی کشورمان توسط گروه‌های تروریستی در منطقه سراوان و فرار تروریست‌ها به داخل خاک پاکستان، یادداشتی اعتراض آمیز به کاردار پاکستان در تهران تسلیم شد.


حمله گسترده تروریست‌های سایبری به سایت "ایران هسته‌ای"

وب سایت "ایران هسته ای" دیروز(شنبه 4 آبان 1392) در اثر حمله مهاجمان خارجی به طور کامل از دسترس خارج شد.


سرخوردگی و شکست روحی در میان اعضای تشکیلات مخوف رجوی

منابع آگاه و نزديک به گروهک تروريستي منافقين اعلام کردند اين گروهک تروریستی در پي حمله ماه سپتامبر به پادگان اشرف در حالتي از سرخوردگي و شکست روحي رواني به سر مي‌برد.


تغییری در روند جاری صدور روادید به ایرانیان در مالزی و اندونزی حاصل نشده است

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه تصریح کرد که هیچ تغییری در روند جاری اعطای روادید به ایرانیان در مالزی و اندونزی ایجاد نشده است.





شمخانی بر لزوم احترام به حق رای تمام سوری‌ها تاکید کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از رفتارهای دوگانه برخی قدرت‌ها درقبال تروریسم، بر راه حل سوری–سوری و لزوم احترام به حق رأی تمام سوری‌ها تاکید کرد.

 
وزارت امور خارجه ایران نسبت به استفاده ابزاری از پدیده تروریسم در سطح منطقه هشدار داد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سلسله انفجارات تروریستی اخیر عراق را به شدت محکوم کرد و نسبت به استفاده ابزاری از پدیده تروریسم در سطح منطقه هشدار داد.


پیام تسلیت به خانواده شهدای سراوان/ بسیج شدن تمام دستگاه دیپلماسی جهت برخورد با اقدامات ترورریستی

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در صفحه فیس‌بوک خود اقدام تروریستی اخیر در سراوان را به ملت ایران و خانواده‌های شهدای این اقدام تسلیت گفت.


سوریه نیازمند اصلاحات سیاسی است/ آمریکا و روسیه در خصوص سوریه به طرح مشترکی برسند + فیلم

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه اخضر ابراهیمی در تلاش است تا حداکثر در طی آینده نشست ژنو 2 را برگزار کند گفت: سوریه نیازمند اصلاحات سیاسی به گونه‌ای که باید در راستای خواست واقعی مردم این کشور گام برداریم.


عراقچی امروز به وین ‌می‌رود/ دیدار با آمانو ساعت 13 به وقت محلی

مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران به منظور دیدار و گفتگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفری یک روزه امروز(دوشنبه) راهی وین می‌شود.


سفر "ظریف" به قاره سیاه و ترکیه

وزیر امور خارجه کشورمان اواخر هفته جاری برای دیدار با مقامات آفریقای جنوبی عازم قاره سیاه خواهد شد.


عراقچی وارد وین شد/ ایران رویکرد جدیدی به آژانس ارائه می‌کند

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان برای دیدار و گفتگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لحظاتی پیش وارد وین شد و قرار است رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس را ارائه کند.





انجمن پوششی منافقین در ایمیل اشتباه به واشنگتن پست لو رفت

منافقین در یک ایمیل اشتباهی به دفتر نایاک (شورای ایرانیان آمریکایی تبار) نام یکی از انجمن‌های پوششی خود را لو دادند.


عراقچی با آمانو دیدار کرد/ ارائه رویکرد جدید ایران به مدیرکل آژانس

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این نهاد بین‌المللی در وین دیدار کرد و قرار است رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس را ارائه کند.


مذاکرات ایران و آژانس آغاز شد

دوازدهمین دور مذاکرات فنی ایران و آژانس لحظاتی پیش در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد.




کشورهای عضو گروه EU3+3 نگرانی‌های ملت ایران را برطرف کنند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه EU3+3 (سه کشور اروپایی به اضافه 3) گفت: در این مرحله مهم این است که آنها نگرانی‌های ملت ایران را برطرف کنند.


دور اول مذاکرات ایران و آژانس پایان یافت/ مذاکرات ادامه دارد

دور اول مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بعداز ظهر امروز با حضور نمایندگان ایران و آژانس در وین پایان یافت و فردا (سه شنبه 7 مهرماه) دور دوم این مذاکرات برگزار می شود.


شبکه‌ای با اهداف کاملا ضد ایرانی / سخنگوی گروهک تروریستی جندالشیطان از دربار آل سعود تغذیه می‌شود

بسیاری از کارشناسان معتقدند هدف اصلی "شبکه العربیه" که در زمینه اخبار سیاسی، اقتصادی و ورزشی مشغول به کار است تمرکز بر مسائل مرتبط با عربستان سعودی بوده به طوریکه به نحو غیر‌مستقیم به تبلیغ و ترویج تفکرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کشور می‌پردازد.


تسهيل پرواز مستقیم ایران و آمریکا مورد تاکيد دکتر روحاني است/ بدنبال استرداد مجرمان تروریستی سراوان هستیم

سخنگوی وزارت‌خارجه با بيان اينکه سفير ايران در پاکستان از محکوم کردن اين اقدام تروريستي توسط مقامات پاکستاني خبرداد، گفت: مراتب پیگیری اجرای تفاهمنامه امنیتی در دستور کار قرار گرفته و همچنین به‌دنبال استرداد مجرمان هستیم.


ایران خواستار اقدام عاجل شورای امنیت سازمان ملل درخصوص اقدام تروریستی سراوان است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اشاره به اقدام جمعه شب گذشته عناصر تروریست در به شهادت رساندن 14 نفر از مرزبانان و مجروح نمودن شش نفر دیگر در نوار مرزی شهر سراوان با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار اقدام عاجل این شورا و متناسب با اقدام وحشیانه مذکور شد.


دومین روز مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد

دومین روز نشست کارشناسی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در مقر آژانس در وین آغاز شد.


ایران و آژانس بیانیه مشترک صادر کردند

در بیانیه مشترک ایران و آژانس آمده است: ایران پیشنهاد جدیدی را درباره اقدامات عملی به عنوان مشارکت سازنده برای تقویت همکاری‌ها و گفتگو با هدف حل آتی مسائل باقیمانده ارائه کرد.


توضیحات مقام آگاه وزارت امور خارجه درباره دیپلمات سعودی/دیپلمات خاطی ۵ مهرماه تهران را ترک کرد

یک مقام آگاه در وزارت امورخارجه در خصوص دیپلمات سعودی خارج شده از کشور گفت: دیپلمات مذکور در تاریخ ۵ مهرماه پس از پایان رسیدگی قضایی تهران را ترک کرد.


پیشنهاد حمله اتمی به کویر ایران / مهمترین دغدغه فکری آدلسون چیست؟

سرمايه‌دار 80 ساله آمریکایی اخیرا در اظهار نظري غیر منتظره و جنجال برانگيز،در "دانشگاه یشیوا"(Yeshiva University) در نیویورک، در پاسخ به پرسش مجری جلسه گفت: رییس جمهور آمریکا باید اول به ارتش دستور بدهد یک بمب اتمی بر روی کویر ایران بیندازند، آن وقت به رییس جمهور ایران تلفن بزند و بگوید: "آن بمب را دیدی؟ بمب اتمی بعدی در تهران فرود خواهد آمد!"





ظریف راهی آفریقای جنوبی شد

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی عازم پرتوریا شد.

لزوم پرهیز از عملکرد دوگانه توسط شورای امنیت

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تأکید بر شفافیت، پاسخگویی و عدم برخورد دوگانه شورای امنیت گفت: شورای امنیت باید از تمسک به فصل هفتم منشور برای حل مسائلی که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی نیستند، خودداری کند.


وین میزبان نشست کارشناسی ایران و ۱+۵ است

نشست کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ از امروز (چهارشنبه) به مدت ۲ روز در شهر وین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاست ، خارجی ، هفته ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار