نماینده تهران در واکنش به دو دو کردن برخی از نمایندگان در هنگام نطقش گفت: هیئت رئیسه به دستور شخص شخیص مقام معظم رهبری موظف شد اسامی کسانی را که دو دو می‌کنند را معرفی کند و بازخواست کند، اما هیئت رئیسه به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد توکلی نماینده تهران در جلسه علنی امروز چهارشنبه که در خصوص کاهش سقف درآمدی دولت از محل فروش سهام شرکت‌ها از 37 هزار میلیارد تومان به 5 هزار میلیارد تومان نطق می‌کرد گفت: امروز 8 آبان است و تا زمانی که این مصوبه به سرانجام برسد و پس از آن شورای نگهبان تایید کند، قطعا تا پایان آبان طول خواهد کشید بنابراین 4 ماه تا پایان سال فرصت داریم.
 
وی تصریح کرد: عملکرد این بند در بودجه 92 صفر است، من آمار این موضوع را تا 27 شهریور ماه دارم، صفر است و فکر می‌کنم تاکنون از صفر بالاتر نرفته است.  
 
توکلی تصریح کرد: بخواهیم، نخواهیم این 5 هزار میلیارد تومان نیز به  زحمت تحقق پیدا خواهد کرد ولی فقط دو تا عیب دارد یکی این که نمایندگان انتظاراتی را ایجاد می‌کنند و نمی‌توانند جواب بدهند و به ضرر اجتماع، کشور و اقتصاد ملی حکومت است.  
 
وی تصریح کرد: عیب دوم نیز این که دولت وقتی در یک امری واقع بینی کرده است و در آستانه بودجه نویسی سال 93 هستیم به دولت می‌گوییم واقع بین نباش که این یک اشکال بزرگی است و یک درد عمیق سال‌های گذشته را تداوم می‌بخشد.  
 
نماینده تهران تصریح کرد: در صورتی که این تحقق پیدا کند چه می‌شود، فرض کنید بازار این امکان را دارد تا این سهام را بخرد.  
 
در این هنگام تعدادی از نماینده‌ها با فریاد "دو، دو..." فضای مجلس را ملتهب کردند که توکلی در واکنش به این امر نمایندگان خطاب به آن‌ها گفت: شما دوستان عزیز تشریف نداشتید، مشرف نبودید نزد مقام معظم رهبری که فرمودند این دو، دو کردن برای مجلس زشت است و برای کسی قابل تامل نیست و هیئت‌رئیسه به دستور شخص شخیص ایشان موظف شد کسانی که دو دو می‌کند را معرفی کند و بازخواست کند، هیئت رئیسه به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند و برخی از دوستان به جای استماع حرف‌های همکارانشان برای تصمیم گیری دو دو می‌کنند.  
 
در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت گفت: این یک توصیه قطعی اخلاقی ضروری واجب است رعایت کنید.  
 
توکلی در ادامه گفت: اگر این کار تحقق پیدا کند ضد تولید ملی خواهد بود.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: اگر شما رکود و تورم را نمی‌خواهید باید به این قواعد تسلیم باشیم.
 
توکلی تصریح کرد: این موضوع شدنی نیست و بنابراین باید بودجه را واقعی بنویسم و بودجه نویسی وهمی درست نیست و باید علمی بودجه نویسی کرد اگر همین 5 هزار میلیارد تومان هم تحقق پیدا کند باید خدا را شکر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار