مردمی که به نمایشگاه عطر سیب می آیند هرروز شاهدبرگزاری مراسم تعزیه خوانی از سوی گروهی از هنرمندان مطرح کشور هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مراسمی که با ذوق هنری و حس و  حال حسینی برگزار می شود و شور وحالی معنوی در میان بازدید کنندگان ایجاد  می کند .
به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ماه سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین، مراسم سنتی آیینی تعزیه خوانی با حضور پرشور مردم برگزار می شود. این مراسم توسط اعضای انجمن  تعزیه ایرانیان هر روز از ساعت ۱۴ و ۳۰  تا ۱۶ اجرا می شود. هنرمندانی که تعزیه خوانی نمایشگاه عطر سیب را به عهده دارند شامل احمد عزیزی، محمود معینی، مهدی آقایی، قاسم تسبیحی، حسن عقیقی، سید رضا ذاکر حسینی، محمود امین کار و مسعود عزیزی است که براساس تجربه هنری خودشان به شکل بسیار حرفه ای این مراسم را اجرا می کنند.
در این مراسم، تعزیه خوانی در موضوع هایی چون شاه چراغ، حضرت مسلم، طفلان مسلم، حربن ریاحی ، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت قاسم(ع)، وهب نصرانی، ابوالفضل العباس(ع)، شهادت امام حسین (ع)و وفات حضرت رقیه اجرا می شود تا خاطره های عاشورایی و شهدای کربلا زنده نگه داشته شود.
همچنين بازدیدکنندگان و هیات‌های مذهبی تهران که امسال به یازدهمین نمایشگاه عطر سیب مراجعه می کنند هنگام ورود به نمایشگاه از محوطه ای عبور می کنند که بخشی از آن به شکل سنگرهای سال‌های دفاع مقدس و بخشی از آن به شکل کوچه های مدینه و بخش دیگری به شکل حیاط خانه شیخ مفید طراحی شده است
در ورودی نمایشگاه عطر سیب جدا از بخشی که به صورت سنگر جبهه های جنگ طراحی شده تصاویری از کوچه های مدینه، بازار، نخل های عربستان و المان های شهری دیگرچون چاهٰ و ... بازسازی شده است. در حیاط شیخ مفید هم حوض آب و تنور و المان های دیگری با الهام از خانه اصلی او بازسازی شده است.
. برنامه های فرهنگی که به طور روزانه در نمایشگاه برگزار می شوند عبارتند از : پخش زیارت عاشورا، اجرای دمام و سنج توسط گروه احمدبیگی، اجرای زنده اذان، شعرخوانی عاشورایی، پرده خوانی ، پخش و اجرای روضه قدیمی و نمایشنامه خوانی با موضوع عاشورا ، نقالی و پرده خوانی و آیین عزارداری اقوام برگزار ميشود./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.