یک متخصص پوست نسبت به عوارض پوستی که به دنبال مصرف خودسرانه مکمل‌های ویتامینی در افراد ایجاد می‌شود هشدار داد.

دکتر منصور نصیری، متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌اثر تغذیه بر پوست مثل دیگر ارگان‌های بدن بسیار مهم است کسانی که به هر دلیلی کمبودی در پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی ایجاد شود، پوست دچار عارضه می‌شود. باید توجه داشت پوست دچار عرضه می‌شود باید توجه داشت که هر یک از مواد معدنی و ویتامین‌ها نقشی در شادابی و نشاط پوست دارند اما در میان ویتامین‌های B، A، E،  D و C و عناصری مثل آهن، روی، مس و سلنیوم نقش مهمترنی دارند. 

وی ادامه داد: نیازمند بودن پوست به این مواد الزامی نیست که همه مردم برای رفع نیاز خود از مکمل‌ها استفاده کنند چرا باید در مرحله اول نیاز مشهود به این مواد مغذی را از طریق مواد خوراکی و غذایی تامین کند اما اگر فرد دچار مشکلاتی مثل کمبود دریافت، عدم جذب، تغییرات متابولیک باشد باید زیر نظر پزشک از مکمل برای تامین نیاز تامین استفاده کند. 

نصیری با بیان اینکه مکمل‌های ویتامینی بدون عارضه نیستند افزود: برخی از افراد با تجویز پزشک   همزمان از چند نوع ویتامین و مواد معدنی استفاده می‌کنند که مجموع آنها موجب بروز حتی مسمومیت ویتامین شده است. خشکی پوست و مخاط‌ها احساس خارش در پوست و لکه‌های قرمز روی پوست از جمله این عوارض است. 

این متخصص پوست خاطرنشان کرد:‌ به کلیه مردم به خصوص خانم‌ها توصيه می‌کنیم که عوارض پوستی، کمبود  پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی را به تشخیص پزشک محول کنند و به هیچ عنوان خود سرانه مکمل‌های ویتامینی را مصرف نکنید./ح

انتهای پیام/   

برچسب ها: مکمل ، پوست ، ویتامین ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار