رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 95 درصد از انگور تولیدی در آذربایجان غربی برداشت شده است و عملیات برداشت انگور ادامه دارد.

سیدعلی مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به برداشت انگور در آذربایجان غربی، اظهار داشت: این استان دارای بیش از 50 رقم انگور است.

وی به مساحت زیر کشت باغات انگور در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: 21 هزار هکتار از اراضی استان به صورت آبی و دیم زیر کشت انگور رفته است.

مختاری با اشاره به میزان برداشت انگور از باغات آذربایجان غربی، تصریح کرد: تاکنون 205 هزار تن انگور از این باغات برداشت شده است و پیش‌بینی می‌شود 11 هزار تن انگور دیگر در استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: 95 درصد از انگور تولیدی در آذربایجان غربی برداشت شده است و عملیات برداشت انگور ادامه دارد.

وی به تولید انگور در باغات انگور آبی و دیم آذربایجان غربی اشاره کرد و ابراز داشت: تولید انگور در باغات انگور آبی استان در حدود 188 هزار و 563 تن و در باغات انگور دیم 27 هزار و 437 تن تخمین زده شده است.

مختاری به نوع مصرف انگور در آذربایجان غربی اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از انگور تولید شده در استان به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و بخشی دیگری به کشمش تبدیل می‌شود و بقیه نیز به صنایع تبدیلی به منظور تولید سبزه، کنسانتره و ... ارجاع داده می‌شود.

وی اراضی زیر کشت انگور دیم در آذربایجان غربی را 5 هزار هکتار عنوان کرد و اذعان داشت: 16 هزار هکتار دیگر از باغات انگور به صورت آبی کشت شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.