رئیس مجلس در مصاحبه شبکه فونیکس چین گفت: مقام معظم رهبری به صورت یک فتوان حرام بودن سلاح هسته‌ای را اعلام کرده‌اند، ما حتی حاضر شدیم این فتوا را که مافوق قانون است به عنوان سند در سازمان ملل متحد ثبت کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به چین؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در روز دوم سفر خود به چین در شبکه فونیکس چین حاضر شد و اظهار کرد: مهمترین مانع مساله هسته‌ای ایران رژیم صهیونیستی است، آنها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و فشار می‌آورند.

وی افزود: قدرتهای دیگر تحت تاثیر فشار رژیم صهیونیستی هستند و آمریکا از ابتدای اتقلاب به خاطر سرنگونی رژیم شاه و روی کار آمدن یک نظام دموکراتیک با مردم ایران دشمن است.

رئیس مجلس تصریح کرد: دنیا می‌داند که ما به دنبال سلاح هسته‌‌ای نیستیم چراکه مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) همواره استفاده از سلاح کشتار جمعی را حرام اعلام کرده‌اند.

لاریجانی ادامه داد: مقام معظم رهبری به صورت یک  فتوان حرام بودن سلاح هسته‌ای را اعلام کرده‌اند، ما حتی حاضر شدیم این فتوا را که مافوق قانون است به عنوان سند در سازمان ملل متحد ثبت کنیم.

وی تاکید کرد: به عقیده ما قانون تغییرپذیر است ولی این فتوا مافوق قانون است، عده‌ای می‌خواهند با فشار دانش هسته‌ای را از ما صلب کنند ولی به نظر من باید این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کرد از این رو دولت جدید با استفاده از دیپلماتیک فعال پرونده هسته‌ای را به سرانجامی برساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار