"فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور فرانسه، روز سه شنبه آزاد شدن چهار گروگان فرانسوی را که برای شرکت فرانسوی آروا در نیجر کار می کنند، اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "اولاند" در براتیسلاوا در جمهوری اسلواکی آزاد شدن این چهار گروگان را که شانزدهم سپتامبر سال 2010 در آرلیت نیجریه توسط القاعده مغرب عربی ربوده شده بودند، اعلام کرد.

"اولاند" که در حال دیدار رسمی از اسلواکی است در سخنانی در براتیسلاوا اعلام کرد « می خواهم به شما خبر خوشی را اعلام کنم. من هم اکنون توسط رئیس جمهور نیجر مطلع شدم چهار گروگان ما در منطقه ساحل، آزاد شده اند ».

"اولاند" افزود « می خواهم سپاسگزاری کامل خود را به رئیس جمهور نیجر که موفق شده است آزادی هموطنان ما را کسب کند، اعلام کنم ».

" اولاند" افزود « به محض اینکه من مسئولیت های خود را به عنوان رئیس جمهور به عهده گرفتم، تصمیم گرفته بودم از همه تماس های ممکن برای آزادی گروگان ها استفاده کنم. اما جنگ ما در مالی تحت نظارت سازمان ملل باعث شد ابتکارها برای آزادی گروگان ها به حال تعلیق درآید اما بعد بلافاصله این ابتکارها مجددا از سر گرفته شد ».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار