رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا گفت:دستگاه های اطلاعاتی کشورهای اروپایی اطلاعات خود را در اختیار دستگاه اطلاعات آمریکا قرار می دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه اسکای نیوز به نقل از رئیس آژنس امنیت ملی آمریکا گزارش داد که دستگاه های اطلاعاتی اروپا به دستگاه اطلاعات آمریکا در ارتباط هستند و اطلاعاتی را در اختیار این این نهاد آمریکایی قرار داده اند.

در همین حال رئیس آژانس اطلاعات آمربکا اعتراف کرد:انتشار اطلاعاتی در خصوص برنامه جاسوسی آمریکا از مکالمات تلفنی شهروندان و سران اروپایی برای آمریکا ضررهایی را به همراه داشته است.

در همین حال روزنامه "وال استریت ژورنال" گزارش داد:عملیات جاسوسی که در فرانسه و اسپانیا انجام شد و روزنامه های اروپایی آن را به آژانس امنیت ملی آمریکا نسبت دادند،حاصل فعالیت های دستگاه های اطلاعاتی این دو کشور بود که بعد از این کار نتایج عملیات اطلاعاتی با آژانس امنیت ملی آمریکا تقسیم شد.

در روزهای اخیر دو روزنامه "لوموند فرانسه" و "ال موندوی اسپانیا" با استناد به مدارک منتشر شده از سوی "ادوارد اسنودن" پرده از جاسوسی آمریکا از 70 میلیون تماس تلفنی در فرانسه و 60 میلیون تماس در اسپانیا در طی یک ماه،برداشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار