رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از نظر تجهیزات ،علوم پزشکی و سلامت در زمره پیشرفته ترین کشورهای جهان قرار دارد، اما در خدمت رسانی در حوزه سلامت تا به امروز دچار ضعف ها و پیچیدگی های بسیاری است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا عزیزی در همایش جایزه ملی بقراط 92 با بیان این مطلب افزود: ضعف موجود در خدمت سانی حوزه سلامت ناشی از این است که ما در ایران قدرت لازم را به مسوولان این بخش نداده ایم،

وی با بیان اینکه چالش های موجود در ارائه خدمات مختلف از جمله خدمات سلامت باید به زودی حل شود، در غیر این صورت لطمات غیر قابل جبرانی به مردم وارد می شود، ادامه داد: برای مثال همه مسوولان اذعان دارند که آلودگی صوتی و زیست محیطی تهران از میزان استاندارد بسیار بالاتر است. اما در عمل موفق به رفع و یا کاهش این آلودگی ها نیستیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه یک هواپیما به اندازه سه خودرو ایجاد آلودگی می کند، گفت: از این رو برای کاهش آلودگی شهر تهران باید تدابیری اندیشید که فرودگاه مهرآباد از فضای شهری خارج شود.

عزیزی در ادامه برگزاری همایش و اهدای جایزه ملی بقراط را مصداقی بر هماهنگی بخش های دولتی و خصوصی با محوریت بخش خصوصی دانست و گفت: این همایش گامی در جهت افزایش آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در حوزه سلامت است زیرا فرهنگ شاه کلید توسعه هر جامعه است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان ایجاد نقشه راه سلامت و فرهنگ سازی در میان مردم و مسوولان را نخستین گام برای رفع معضلات سلامت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برای برون رفت از معضلات موجود در حوزه سلامت نهاد های مرتبط و قانون گزاران باید با رویکردی کارشناسی تر از گذشته و با اعمال تمامی مولفه ها اجتماعی ، اقتصادی و نه سیاسی مسیر حرکت نظام سلامت را مشخص کنند.
برچسب ها: زیست ، سلامت ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.