رئیس کمیسیون امنیت ملی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس سومالی با تاکید بر اهمیت گسترش ارتباطات کشورهای اسلامی با کشورمان گفت: از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه مراودات دوستانه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای اسلامی می‌باشد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، عبدالله باوس احمد که در راس هیئتی از نمایندگان مجلس سومالی در تهران به سر می‌برد ظهر امروز سه شنبه(7 آبان ماه) با علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش ارتباطات کشورهای اسلامی با کشورمان گفت: از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه مراودات دوستانه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای اسلامی می‌باشد.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از افزایش مناسبات برادرانه با کشورهای اسلامی قاره آفریقا بویژه سومالی حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه، اتحاد میان کشورهای اسلامی در برابر قدرت‌های زورگوی جهانی را رمز اقتدار آنان دانست و افزود: کشورهای مسلمان در پرتو آموزه‌های دین مبین اسلام و اتحاد و همبستگی در تعاملات بین‌المللی تاثیرگذاری فراوانی داشته باشند.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تاسف از شرایط کنونی در جهان اسلام ناشی از رشد گروه‌های تروریستی تصریح کرد: گروه‌های القاعده و النصره درسوریه با کشتار بیرحمانه مردم مسلمان این کشور به منافع و سیاست‌های آمریکا و انگلیس خدمت می‌کنند.

در ادامه این دیدار عبدالله باوس احمد رئیس هیئت پارلمانی سومالی، جمهوری اسلامی ایران را امید کشورهای اسلامی برای مقابله با کشورهای قدرتمند جهانی دانست و گفت: پارلمان سومالی گسترش و تقویت ارتباطات سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت‌های کاری خود می‌داند.

وی در پایان تسهیل در صدور ویزا برای حضور بازرگانان سومالی در ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و بازرگانی را خواستار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جمعی ، نمایندگان ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار