نماینده مردم تهران در دیدار با جمعی از بانوان افغانی با تاکید بر ضرورت حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان می‌بایست در نشست‌های بین‌المللی یک صدا بوده و صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، جمعی از بانوان افغانی ظهر امروز سه‌شنبه (7/8/92) با لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار افتخاری با اشاره به مشترکات دو کشور ایران و افغانستان خاطرنشان کرد: بین دو کشور قرابت‌های فراوانی وجود دارد که مهمتر از همه، اشتراک دینی مشکلات پیرامون وضعیت معیشتی و تحصیلی افغان‌های مقیم ایران مرتفع شده است.

افتخاری در ادامه با اشاره به بحث تبادل قوانین و تجربیات فی‌مابین دو کشور افزود: ما قوانینی حمایتی در مورد زنان و کم به خانواده شهدا و جانبازان داریم که می‌توانیم به یکدیگر منتقل نماییم.

وی با تاکید بر ضرورت حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان می‌بایست در نشست‌های بین‌المللی یک صدا بوده و صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

در ادامه این دیدار، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان، با اشاره به تشکیل گروه پارلمانی دوستی ایران و افغانستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: امیدواریم با فعالیت این گروه، تعامل و همکاری فی‌مابین دو کشور بیش از پیش، ادامه یابد.

خانم نفیسه منصف، رئیس اداره عمومی افغانستان نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران طی سال‌های گذشته گفت: در دوران جنگ افغانستان، ملت ایران همواره به عنوان یک دوست و برادر، حامی ملت افغانستان بوده و این حمایت‌ها و مساعدت‌ها تاکنون نیز ادامه یافته است.

وی در پایان با تاکید بر توانمندی‌های بانوان ایرانی افزود: زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، صنعتی و سیاسی دستاوردهای فراوانی داشته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانوان ، افغانی ، افتخاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار