با توجه به شواهد موجود، عدم آگاهي كافي از بيماري "ايدز" به ويژه در بين نسل جديد، از بزرگترين و مهمترين معضلات پيش روي نظام سلامت است.

منصور خالصي استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در سالهاي اخير از بروز بسياري از بيماريهاي عفوني پيشگيري شده و در واقع تعداد قابل ملاحظه اي از بمياري ها و عوامل عفوني تحت كنترل درامده اند.

وي افزود: با وجود كنترل بسياري از بيماري هاي عفوني، اما گسترش بمياري هاي عفوني نو پديد و بازپديد موجب شده كه خطر اين بيماري ها دوباره جوامع مختلف را تهديد كند.

خالصي با بيان اينكه ايدز مهمترين بيماري نو پديد در سالهاي گذشته بوده است تاكيد كرد: در حال حاضر بيماري ايدز چنان گسترش يافته كه عوارض جاني و مالي آن تقريبا تمام كشورهاي جهان را در بر گرفته است.

وي با اشاره به عوامل مختلف گسترش ايدز در جوامع مختلف و از جمله در جامعه ما تصريح كرد: با توجه به شواهد موجود، عدم آگاهي كافي از بيماري ايدز به ويژه در بين نسل جديد از بزرگترين و مهمترين معضلات پيشروي نظام سلامت است.

خالصي يادآور شد: در حال حاضر مهمترين اقدام پيشگيرانه براي كنترل بيماري ايدز در جامعه افزايش آگاهي افراد جامعه به ويژه نسل جوان در خصوص ايدز و به ويژه راههاي پيشگيري از اين بيماري است./ع2


انتهاي پيام/

برچسب ها: ایدز ، نظام ، سلامت ، بیماری ، معضل ، نسل ، آگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار