هر فیلمی که در جشنواره فیلم رشد دیدم درباره ایران قدیم بود در حالی که من انتظار داشتم آثار بیشتری را درباره ایران جدید و معاصر ببینم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کلودیو پازینزا ( Claudio pazienza ) داور سوئیسی بخش مستند جشنواره بین المللی فیلم رشد در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی این رویداد ابراز کرد: هر فیلمی که در جشنواره فیلم رشد دیدم درباره ایران قدیم بود در حالی که من انتظار داشتم آثار بیشتری را درباره ایران جدید و معاصر ببینم. البته هر فستیوالی سیاست خاص خود را دارد و حتما این آثار بر اساس سیاست جشنواره رشد انتخاب شده اند. 

وی با اشاره به استفاده از تکنیک های روایی قدیمی در فیلم های ایران، اظهار کرد: یکی از نمونه هایی که می توانم به آن اشاره کنم صدای قاطعانه راوی در برخی از فیلم ها بود گویی راوی برای مخاطب تعیین تکلیف می کند و به او جهت می دهد و اجازه نمی دهد مخاطب خود تصمیم بگیرد.  
این داور بخش مستند چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد هم چنین تکنیک های فنی استفاده شده در آثار ایرانی را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته همه چیز بخش فنی نیست. برای ساخت یک فیلم مستند باید توجه داشت که تاثیرات بیرونی در کنار تاثیر درونی یعنی تاثیر بر روی فیلم ساز اهمیت دارد. اگر یک فیلم ساز خود از موضوع قانع شود، کافی نیست و باید بتواند مخاطب خود را نیز قانع کند. 

وی ادامه داد: نکته دیگری که یک فیلم ساز باید مد نظر قرار دهد، آن است که یک فرد باید خود به نتیجه برسد که می خواهد فیلمی بسازد نه این که به او سفارش ساخت یک فیلم را بدهند.

این فیلم ساز هم چنی نبر اشتراک احساسات و شناخت در ساخت فیلم مستند اشاره کرد و گفت: یک فیلم ساز باید زمانی را برای درک واقعیت بگذارد و این درک را به مخاطب خود انتقال دهد و البته همیشه ابتدا شناخت و درک و احساس خود را باید مدنظر داشته باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جشنواره ، فیلم رشد ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار