امام جمعه قم با اشاره به جامع بودن دین الهی در همه ابعاد زندگی مادی و معنوی انسان‌ها گفت: سازمان تامین اجتماعی نیز با کاری که انجام می‌دهد یکی از مظاهر پیاده کردن وعده‌های الهی است.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان این‌که تامین امنیت و سلامت جزء وظایف حاکمیتی در هر کشور است، اظهار داشت: این نیاز از گذشته تا امروز همواره یکی از احتیاجات عمده بشری محسوب می‌شد.

وی افزود: خداوند نیز نسبت به حضور امنیت و سلامت در جامعه عنایت ویژه‌ای دارد به طوری که در قرآن کریم می‌خوانیم که خداوند به سرزمینی که در آن امنیت وجود دارد قسم یاد می‌کند و حضرت ابراهیم (ع) نیز در دعاهایشان امنیت را از خداوند می‌خواهند.

امام جمعه قم با بیان این‌که امنیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و سلامت عمومی قابل بررسی است، خاطرنشان کرد: مرزهای کشور معمولًا امن هستند ولی گاهی اوقات حوادثی همچون فاجعه شهادت 16 نفر از سربازان نیروی انتظامی هم به وجود می‌آید یا در زمینه منکرات که امنیت جامعه را بر هم می‌زنند هم این موضوع را می‌توان در چارچوب مسائل کلان و راهبردی مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) نیز از همان آغاز برای تامین امنیت جامعه اسلامی تلاش می‌کرد؛ راهکارهای مختلفی در اسلام برای تامین امنیت و سلامت اجتماع پیش‌بینی شده به طوری که حتی ردیف‌های مادی مانند وجوه شرعیه برای نیازمندان اختصاص داده شده است.

سعیدی با اشاره به جامع بودن دین الهی در همه ابعاد زندگی مادی و معنوی انسان‌ها عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز با کاری که انجام می‌دهد یکی از مظاهر پیاده کردن وعده‌های الهی است.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) تامین امنیت و سلامت جامعه را امری عقلانی دانست و گفت: زمانی که مردم ببینند این کار در پوشش دینی صورت می‌گیرد لذتی دو چندان را احساس می‌کنند.

وی عنوان کرد: تامین اجتماعی از یک نظر شبیه امر به معروف و نهی از منکر هم هست؛ این فریضه الهی به گونه‌ای است که قوام سایر فرایض به آن‌ها وابسته بوده و تامین اجتماعی نیز با گسترش معروف در جامعه موجب حذف منکرات می‌شود.

سعیدی با بیان این‌که جامعه همواره در حال مسابقه و رقابت است، گفت: تامین اجتماعی باید به کسانی که فعال و مفید هستند خدماتی ارائه کند و این بدان معنا نیست که دیگران محروم شوند بلکه باید از مسائلی همچون تکدی‌گری و سایر آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

امام جمعه قم افزود: اعضای جامعه باید این احساس را داشته باشند که در زمان فعالیت و کار پشتیبانی لازم از آن‌ها صورت می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند باز هم به کار و تلاش خود ادامه دهند؛ تامین اجتماعی برای آن است که مومنان را در عرصه زندگی و بندگی خدا یاری دهد و اگر آن‌ها نیاز به کمک داشته باشند به یاریشان می‌شتابد.

وی با بیان این‌که اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بنیانگذار تامین اجتماعی و خدمات عمومی به جامعه هستند، گفت: باید با تاسی به آن بزرگواران در این مسیر پر خیر و برکت گام برداریم./س

برچسب ها: قم ، تامین ، اجتماعی ، مظهر ، وعده ، الهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.