استاد برجسته حوزه علمیه گفت: انتظار علما و مراجع از شورای عالی استان‌ها این است که ضوابط و قوانین بر اساس خواست خدا و وسیله آرامش مردم باشند.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در جمع دبیران شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: شورای عالی اختیارات و وظایف مهمی دارد و باید به همه جوانب کار توجه داشته باشد.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری تکلیف اعضای این شورا را سنگین کرده؛ در روایت است که امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند مرد آزاد است تا وقتی که وعده نداده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که مسئولان و مدیران باید مراقب باشند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، خاطرنشان کرد: در قیامت نیز حساب و کتاب مسئولان سنگین است و آن‌ها باید جوابگوی اقدامات خود باشند.

وی ادامه داد: حال که این شورا تشکیل شده و اعضایی برای آن انتخاب شده‌ باید به طریق احسن تمام فعالیت‌های خود را انجام دهد؛ راه احسن از طریق عمل به دستورات اسلام و قرآن حاصل می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان این‌که حرکت در مسیر خداوند و دستورات او راه صحیح را به انسان نشان می‌دهد، عنوان کرد: وقتی تعالیم الهی به وسیله کتاب و رسولان خدا در اختیار بشر قرار گرفته بهانه‌ای برای هیچ‌ فردی باقی نمی‌ماند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: هر فردی باید پیش خود محاسبه کند که چه کاری حق است و آن را انجام دهد و از هر کاری که به نظام و ملت آسیب می‌رساند، پرهیز کند.

وی با بیان این‌که انتظار علما و مراجع از شورای عالی استان‌ها این است که ضوابط و قوانین بر اساس خواست خدا و وسیله آرامش مردم باشند، گفت: اگر برخی قوانین با این مهم اصطکاک دارند باید در راستای اصلاح آن‌ها اقدام شود./س

برچسب ها: قم ، قوانین ، اساس ، خواست ، خدا ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.