نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهارت آموزی، گامی مؤثر در افزایش ضریب اشتغال و ارتقاء مهارت نیروی انسانی است.

سید سعید زمانیان، در حاشیه دیدار از چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت در تهران، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای در توانمندسازی متقاضیان ورود به بازار کار ارزشی غیرقابل انکار دارد.
وی گفت: باید جوانان را به سمت حرفه آموزی سوق داد تا زمینه ایجاد اشتغال پایدار در جامعه فراهم شده و گامی در راستای رفع بیکاری انجام شود.
زمانیان دهکردی، اظهارداشت: افرادی که حرفه آموزی را دنبال می کنند، بیکار نمی مانند و نباید در جامعه فقط به تحصیلات آکادمیک توجه شود بلکه باید در کنار تحصیلات آکادمیک به حرفه آموزی و آموزش مهارت های فنی و حرفه ای نیز توجه شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم شدن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، معرفی آموزش های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد می تواند در جذب جوانان به سمت این آموزش ها موثر باشد.
چهاردهمین مسابقات ملی مهارت از پنجم تا هشتم آبان ماه سال جاری با حضور 575 نفر رقابت کننده در 28 حرفه رقابتی در مرکز استان البرز برگزار می شود.
از استان چهارمحال و بختیاری 17 کارآموز در 15 رشته برای رقابت حضور دارند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.