یک فعال محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری، نسبت به ترویج تخریب محیط زیست از یک مسابقه پخش شده از سیمای جهانبین انتقاد کرد.

هومان خاکپور گفت: سیمای جهانبین، در یکی از برنامه های هفتگی و سرگرم کننده خود با نام مسابقه چوخط  نسبت به ترویج فرهنگ بوته کنی و تخریب طبیعت اقدام کرد که این اقدام با آموزه های محیط زیستی و رسالت رسانه ملی مغایر است.
وی افزود: مسابقه چوخط در شرایط زندگی عشایری در دو گروه خانوادگی اجرا می شود و در آن برنامه با انجام برخی بازی های محلی و فعالیت های رایج در جوامع عشایری، علاوه بر سرگرمی، تلاش می کند خانواده های مخاطب خود را با زندگی سالم عشایری آشنا سازد، ولی در این مسابقه، تخریب طبیعت و بوته کنی به مسابقه گذاشته شد تا خانواده های شرکت کننده در این رقابت، با تخریب بیشتر پوشش گیاهی برنده جایزه این مسابقه شوند.
نایب رئیس انجمن زیست محیطی تسنیم، با بیان اینکه توسعه فرهنگ صیانت از طبیعت از مهم ترین مأموریت های محوری رسانه ملی است، گفت: دست اندرکاران و فعالان حوزه های فرهنگی و محیط زیستی بر این باورند که دستیابی به هدف بزرگ  تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی در گرو حساسیت دلسوزان فرهنگی و اجتماعی کشور به ویژه رسانه هاست تا با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی این رسانه ها به ویژه رسانه ملی، موضوع های محیط زیستی در جامعه ترویج شود.
این فعال محیط زیست تصریح کرد:ترویج تخریب محیط زیست و منابع طبیعی اقدامی نادرست است و لازم است اصحاب رسانه با گنجاندن مفاهیم محیط زیستی در خبرها و گزارش های خود، ارزش های منابع طبیعی و محیط زیست را به زبان ساده و جذاب برای مخاطب عام بیان کرده و خانواده ها را با تهدیدهای تخریب کننده طبیعت آشنا کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.