رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي گفت: ترکيدگي لاستيک و عدم توانايي کنترل اتوبوس جان مسافران آزاد راه تهران – قم را گرفت.

آدم نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاهره به حادثه دل خراشي كه 18 مهرماه در آزاد راه تهران – قم رخ داده بود گفت: برخورد دو اتوبوس در آزاد راه تهران – قم تلفات بسيار زيادي در پي داشت.

وي ادامه داد: هيئت سه نفره اي متشکل از وزير راه و شهر سازي وزير کشور و وزير صنعت ،معدن و تجارت جهت بررسي حادثه و همچنين ارائه راهکارهايي جهت جلوگيري از وقوع چنين حوادثي تشكيل شد.

معاون رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در ادامه اظهار داشت: همان روز حادثه جلساتي با حضور هفت کميته و کمسيون ايمني راهها  جهت بررسي حادثه  تشکيل شد.

آدم نژاد در ادامه اظهار داشت: جلسه نهايي در روز گذشته تشکيل و تمامي گزارشات کميته ها جهت جمع بندي ارائه و تصميم گيري نهايي انجام شد.

وي در خصوص علت وقوع حادثه گفت: عدم توانايي کنترل اتوبوسي که از سمت اصفهان به تهران در حرکت بوده و همچنين به علت نقص فني،  لاستيک اتوبوس ترکيده و براثر اين حادثه از لاين دوم به لاين سرعت منحرف و پس از برخورد به يک سواري در حال حرکت و بعد از گذشتن گارد ريل به تير چراغ برق برخورد و به لاين مخالف رسيده و به اتوبوس ديگري که از سمت تهران به سمت يزد در حال حرکت بوده برخورد کرده است.

آدم نژاد در ادامه افزود: شدت حادثه و آتش گرفتن هر دو اتوبوس موجب شدت تلفات دراين حادثه شده است.

معاون رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در ادامه اظهار داشت: وزير راه و شهرسازي براي ارائه گزارش رسمي و دسترسي آزاد به اطلاعات و گزارش جامع کميسيون ايمني راه ها منتشر کرد.

وي در ادامه توضيح داد: در کميسيون ايمني راهها علاوه بر بررسي حادثه راهکارهايي براي جلوگيري از وقوع چنين تصادفاتي و ارتقا ايمني جاده ها ارائه کرده است.

آدم نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: نحوه آموزش رانندگان و متصديان وسايل حمل و نقل جاده اي ارتقا ناوگان وسايل حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوس و گزارشاتي در رابطه با نحوه و ارتقا سيستم هاي بازرسي و امداد جاده ها در جلسات کميسيون ايمني راهها بررسي شد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: ترکیدن ، لاستیک ، اتوبوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار