رئیس مجلس شورای اسلامی افزایش سطح روابط اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را یکی از اهداف سفرش به این کشور دانست.

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اعزامی به چین به تشريح اهداف و برنامه‌هاي سفر خود به اين کشور پرداخت و اظهار داشت: در اين سفر که به دعوت رئيس پارلمان جمهوری خلق چين انجام گرفته، نمايندگاني از مجلس شوراي اسلامي و دستگاه‌هاي اجرايي حضور دارند.

وي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران در دهه‌هاي اخير روابط پايداري با کشور چين داشته و امروز هم روابط دو کشور خصوصا روابط اقتصادی فیمابین در سطح بسيار خوبی قرار دارد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: از اين جهت يکي از اهداف سفر به چین اين است که در زمينه فعاليت‌هاي اقتصادي، نوع روابط ايران و چين وارد مرحله پر قدرت‌تري شود، ضمن آنکه بخش ديگري از اين سفر مربوط به گسترش همکاري‌هاي پارلماني دو کشور است.

لاریجانی همچنین با اشاره به نقاط اشتراک جمهوری اسلامی ايران و چين در مسائل مربوط به صلح و ثبات جهاني و منطقه‌اي گفت: با توجه به اين نقاط مشترک، طبعاً رايزني‌هاي بين مسئولان دو کشور در اين زمينه همواره مثمر ثمر بوده و خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پايان از ديدار خود با رئيس‌جمهور و همچنین رئيس پارلمان خلق چين در جریان سفر به این کشور خبر داد.

انتهاي پيام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار