اقدامات لازم در حوزه پیشگیری از بیماری وبا در شهرستان سبزوار شدت گرفته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر محمد رضا شگرف نخعی با ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاههای اجرایی برای کنترل بیماری وبا در شهرستان افزود خوشبختانه تاکنون هیچگونه موردی از این بیماری در سطح شهرستان سبزوار مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: وبا یک بیماری کشنده است و اگر در حوزه پیشگیری اقدامات لازم صورت نگیرد شیوع این بیماری سرعت خواهد گرفت .

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در این زمینه در شهرستان سبزوار صورت گرفته تصریح کرد: عامل بیماری وبا درگذشته در کشورهایی مانند عراق بیشتر مشاهده میشد که متاسفانه امروز شاهد رشد غامل این بیماری در کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان هستیم .

وی در ارتباط با راههای انتقال این بیماری خاطرنشان کرد: این بیماری از جمله بیماری هایی است که از طریق باکتریهای موجود در آب و غذای آلوده وارد بدن انسان میشود و یکی از علائم بروز وبا، اسهال شدیدمیباشد که باعث دفع آب توسط فرد بیمار در طول شبانه روز میشود.

دکتر نخعی ادامه داد: مردم باید مراقب باشند و از مصرف آب های غیر مطمئن و صرف غذا در اماکن غیر بهداشتی شد پرهیزنمایند.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار شاهراه عبور و مرور مسافرین است افزود: بیماری وبا به سادگی قابل انتقال است و مردم باید با مشاهده اولین علائم آن سریعا به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

وی افزود: این بیماری مختص به فصل خاصی نیست و در طول سالعامل بیماری میتواند زنده باشد.

وی با اشاره برنامه های اجرا شده برای پیشگیری از انتقال این بیماری گفت: برگزاری کارگاههای مراقبت,کارگاههای بیماری های منطقه آب و غذا,مکاتبات با ارگانهای نظامی و انتظامی وتشدید و نظارت بر اماکن فروش ارزاق عمومی از جمله این برنامه ها میباشدس. /

برچسب ها: اقدامات ، پیشگیری ، وبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.