یک کارشناس مذهبی گفت: دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ذکر یاد امام خمینی(ره) و شهدا از وظایف مداحان اهل بیت(ع) است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجتالاسلام سیدحسین آقامیری در کارگروه تخصصی کانون مداحان نیشابور، افزود: مداحان نباید فراموش کنند که تمامی این روضهها و عزاداریها به برکت انقلابی است که ریشه در خون شهدا دارد.

وی افزود: متاسفانه شنیده شده است که مراسمات قمهزنی بهصورت زیرزمینی در نیشابور شروع شده و در برخی دیگر از مجالس ختم، لعن برخی افراد باب شده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه هیئت نباید تریبون سیاسی حزب و یا شخص باشد، خاطرنشان کرد: هیئت باید در خط دادن سیاسی آن هم در مسیر ولایت، بیطرفانه کار کند.

آقامیری با بیان اینکه مداحی نباید شغل شود چون با اعتقادات مردم ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: دشمن سعی دارد آفات زیادی را از طریق همین عزاداریها وارد زندگی مردم کند.

وی با بیان اینکه منبری و مداحی که برای نوکری و روضه امام حسین(ع) نرخ تعیین کند به درد هیچ چیزی نمیخورد، گفت: نظام مداحی باید نظام سیدالشهدا(ع) باشد و شغل نباشد، اما صله دادن توسط مردم به منبری و مداح کار بسیار پسندیدهای است.

این سخنران کشوری اضافه کرد: مداحی که از مردم انتظار داشته باشد، باید اجر و مزد خود را به جای سیدالشهدا(ع) از مردم بگیرد.

آقامیری نوکری امام حسین(ع) را یک ارزش معرفی کرد که با هیچ متاع دنیوی قابل مقایسه نیست و عنوان کرد: کسی با صله گرفتن در مجلس اهل بیت(ع) مخالف نیست به شرط اینکه خود مردم بدهند که حلالترین پولهای عالم است.

این کارشناس تاریخ اسلام با اشاره به اینکه مداحان باید زینت امام حسین(ع) باشند تا ایشان نام نوکران خود را با افتخار بیان کنند، افزود: مداح نماینده اهل بیت(ع) است و باید دغدغه دین، اعتقادات، اخلاقیات و تفکرات سیاسی و ولایتمدارانه داشته باشد.

آقامیری یادآور شد: امروز دختران جامعه از حیا و حجاب کماطلاع هستند و مداحان و منبریها باید در این حوزه کار کرده و روشنفکری کنند.

وی با انتقاد از برخی آسیبهای موجود در برخی جلسات مذهبی و فعالیت برخی گروهها در نیشابور، گفت: قدمت تدین و مذهبی بودن نیشابور حتی از استان قم بیشتر است و نباید اینقدر آسیب در این شهر مشاهده شودس. /

برچسب ها: یاد ، امام ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.