مسئول آمريکايي اعلام کرد ممکن است کشورش عمليات جاسوسي عليه متحدان آمريکا را به کلي متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي ؛ اين مسئول آمريکايي که نام وي فاش نشده است اين مطلب را در پي آن اعلام کرد که مقامات کاخ سفيد از نياز به ضوابط بيشتري براي کنترل فعاليت سازمان هاي اطلاعاتي اين کشور خبر دادند.  روزنامه گاردين انگليس اسنادي از جاسوسي ها و شنودهاي تلفني سازمان امنيت ملي آمريکا عليه رهبران کشورهاي متحد آمريکا را فاش کرد. 

در گزارش بي بي سي عربي در اين باره آمده است: واکنش هاي شديد برخي کشورهاي اروپايي  متحد آمريکا در قبال مطالب افشا شده در خصوص جاسوسي هاي آمريکا عليه رهبران اين کشورها و در راس آنها آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در حاليست که کاخ سفيد آمريکا حمايت کامل خود را از آژانس امنيت ملي و ديگر سازمانهاي اطلاعاتي اين کشور اعلام کرد اما از اتخاذ تدابير جديدي درباره فعاليت اين سازمان ها خبر داد. 

در ادامه پس از پخش قسمتي از سخنان جي کارني سخنگوي وزارت خارجه آمريکا درباره نياز به ضوابط بيشتر در خصوص چگونگي جمع آوري اطلاعات امنيتي آمده است: در همين حال هيأتي از اتحاديه اروپا سفر کرده است. هدف از اين سفر رايزني با مقامات آمريکايي درباره تاثير برنامه هاي مراقبتي بر حقوق اساسي شهروندان اروپايي بخصوص حق آنها براي داشتن حريم خصوصي است. اين در حاليست که تيموتي کرکهاپ يکي از اعضاي هيأت اتحاديه اروپا از حزب محافظه کار انگليس موضع آمريکا را درک مي کند و مي گويد: من بر اهميت امنيت تاکيد مي کنم. به نظر من در جهان تعداد زيادي از سازمان ها و گروه هاي تروريستي وجود دارد که قابل اعتماد نيستند و براي ما به شدت خطرناک هستند در نتيجه به سازمان هاي اطلاعاتي نياز داريم که در برابر خطرات خارجي از شهروندان خود حمايت کنيم. 

در ادامه گزارش آمده است: همين موضع را مي توان در اظهارات ديويد کامرون نخست وزير انگليس مشاهده کرد که تهديد کرد تدابير شديدي عليه روزنامه گاردين به سبب اسنادي که درباره فعاليت هاي سازمان اطلاعات آمريکا فاش کرده است، اتخاذ خواهد کرد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار