مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: امروزه نگاه به صنایع غذایی و کشاورزی باید اصلاح شود و لازم است به عنوان یک حلقه تکمیل کننده زنجیره تولید نگریسته شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مجتبی مومنی در جمع خبرنگاران نرخ سرمایه‌گذاری در محصولات کشاورزی را کم دانست و افزود: به دلیل اینکه خطر سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار بالا است و هر ساله شاهد ضایعات زیادی در محصولات کشاورزی هستیم، کمتر سرمایه‌گذاری حاضر به ورود این بخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات در بخش کشاورزی گریبان‌گیر فرایند تولید کنندگان می‌شود که با کنترل نوسانات بازار و به حداقل رساندن ضایعات، می‌توان به ساماندهی این قشر دست یافت.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: در حوزه عرضه و تقاضا، ناهماهنگی‌هایی مشاهده می‌شود، به طوری که بسیاری از محصولات در زمان تولید به صورت ناگهانی وارد چرخه مصرف می‌شود که باید کنترل شود.

وی اضافه کرد: ورود ناگهانی محصولات از تولید به سطح عرضه متاثر از کاهش سود و زیان است.

مومنی با بیان اینکه محصولات کشاورزی به دلیل جنسیت و ترکیباتی که دارد، فسادپذیری بالایی دارد، گفت: در صورت ساماندهی بخش تولید همچون نگهدارنده‌ها و سردخانه‌ها می‌توان ظرفیت فساد پذیری را به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه لازم است که کشاورزی معیشتی را به کشاورزی اقتصادی مبدل کرد، خاطرنشان کرد: در این راستا گام‌هایی برداشته شده است تا سرمایه‌گذاران در این بخش وارد‌شوند/س.

برچسب ها: اصفهان ، سازمان ، جهاد ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.