عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات گفت: در شرایطی هستیم که بحث مذاکرات هسته‌ای و هم چنین موضوعات اقتصادی ایجاب می‌کند که تمام نگاه‌ها معطوف به مسائل توام با وحدت باشد و از هرگونه تفرقه خودداری شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جعفر قادری نماینده شیراز در نطق میان دستور خود در صحن علنی روز سه شنبه مجلس گفت: قصد داشتم نطق امروز خود را در مورد مسئله ساحلی شدن استان فارس مطرح کنم و اسناد و مدارکی را هم در رابطه با این مساله ارائه کنم اما مراجعه تعدادی از نمایندگان مبنی بر حفظ آرامش و تاکید بر واسپاری روند ادامه کار به دولت و نهادهای تصمیم گیر و هم چنین با توجه به این که با تدبیر دولت در مسیر قانونی خود در حال انجام است، به نظر نمایندگان احترام گذاشته و از ورود به موضوع خودداری می‌کنم.

وی ادامه داد: از این که نمایندگان محترم هرمزگان با درک شرایط کشور به پیگیری نهادهای حاکمیتی و دولت تاکید دارند نهایت تشکر و قدردانی را می‌کنم و اعلام می‌دارم که موضوعات تقسیماتی نباید محل اختلاف داخلی و خدشه دار شدن به امنیت ملی کشور شود.

قادری تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که بحث مذاکرات هسته‌ای و هم چنین موضوعات اقتصادی ایجاب می‌کند که تمام نگاه‌ها معطوف به مسائل توام با وحدت باشد و از هرگونه تفرقه خودداری شود.

نماینده شیراز ادامه داد: برهمین اساس با توجه به این که در این روزها بحث نزدیکی به روز 13 آبان و هم چنین نگاهمان نسبت به کینه‌توزی‌های آمریکا و تجاوزگری‌های آن مطرح است باید در بحث مذاکرات به گونه‌ای برخورد شود که بهانه‌ای به دست دشمن ندهیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات تاکید کرد: طبعا نگاه‌های منفی نسبت به آمریکا وجود دارد و تا زمانی که آمریکا تلاش نکند و درصدد اصلاح گذشته برنیاید این نگاه‌ها هم چنان به قوت خود باقی خواهد ماند و امیدواریم شرایطی برسد که آمریکا بتواند گذشته خود را اصلاح کرده و دیدگاه‌ها را نسبت به خود تغییر دهد.

وی ادامه داد: برخی از دوستان ما در داخل تصورشان این است که اگر در بحث مسائل هسته‌ای و مسائل دیپلماسی کار را به خوبی پیش ببریم تمامی مسائل و مشکلات کشور حل خواهد شد در صورتی که چنین نیست قسمتی از مشکلات کشور مربوط به تحریم‌هاست بخش عمده مشکلات کشور مربوط به سومدیریت‌ها و کاستی‌هایی است که در استراتژی‌های اقتصادی وجود دارد.

قادری تصریح کرد: ما اگر بحث‌های مدیریتی و مسائل اقتصادی را حل کنیم طبعا در مذاکرات هسته‌ای و در مذاکراتی که با دنیای خارج داریم دستمان پر خواهد بود اما اگر نتوانیم مسائل داخلی را به خوبی مدیریت کنیم طبعا نمی‌توانیم مسائل بین‌المللی را نیز به خوبی دنبال کنیم. نیاز است که راس‌های اقتصادی در کشور به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و ایرادات و اشکال‌های موجود در این حوزه‌ها برطرف شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه محاسبات اظهار داشت: ما از برداشت از صندوق توسعه بودجه و هم چنین ریالی کردن آن و افزایش نقدینگی بهره‌ای نبردیم بنابراین نباید آن سیاست‌های غلط را دوباره تکرار کنیم.

وی در پایان در مورد حوزه انتخابیه متبوعش خاطر نشان کرد: استان فارس با وجود این که از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات دارد امروزه در رده استان‌هایی قرار دارد که مشکلاتش جدی بوده و از نظر نرخ بیکاری متاسفانه در رتبه سه کشوری قرار دارد و از نظر سرانه نیز در جایگاه متبوعی واقع نشده است و لازم است که مسئولین به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کمیسیون ، برنامه ، نطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار