ارائه گزارش رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در جلسه شورای شهر تهران؛

رحیمی:رتبه اول در کاهش تلفات جاده ای در سه سال متوالی/ تندگویان:ممنوعیت تردد خودروهای بدون پلاک تهران در پايتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ارئه گزارش عملکرد راهنمایی و رانندگی در صحن شورا گفت: تهران برای سه سال متوالی رتبه اول در کاهش تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ در هفدهمین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به ارائه گزارش در خصوص فعالیتها و عملکرد راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مشکلات موجود در شهر تهران و رایزنی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص پرداخت.  
 
بر اساس این گزارش سردار رحیمی در ارائه گزارش عملکرد راهنمایی و رانندگی خود اظهار داشت: بیش از 30 درصد ترافیک کل کشور متعلق به تهران است و بیش از 20 درصد سفرهای برون شهری را تهرانی به خود اختصاص دادند و یا از مسیر تهران تردد کرده اند.  
 
وی افزود: در شهر تهران 5800 تقاطع وجود دارد که 700 تقاطع آن هوشمند است.  
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به اقدامات راهور در خصوص آموزش اظهار داشت: در بحث آموزش 270 مربی مهد کودک و 72 هزار کودک در مهد کودک ها آموزش دیدند همچنین 750 هزار همیار پلیس و 10 هزار معلم فرهنگ یار پلیس و همچنین 11هزار پلیس مدرسه، 11هزار راننده سرویس مدرسه، 126 هزار نفر از اصناف و همچنین 85 هزار نفر از نیروهای مطلع و 65 هزار نفر از افراد را در سازمانهای دولتی و غیر دولتی در این خصوص آموزش دیدند.  
 
وی در ادامه با اشاره به توقیف موتور سیکلت سواران متخلف اظهار داشت: امسال 290 هزار موتور سیکلت سوار متخلف داشتیم که توسط عوامل پلیس توقیف شدند و اما اجرای طرح ارشادی رانندگان متخلف 124 هزار نفر ارشاد شدند و خودروی آنان از توقیف درآمد.  
 
سردار رحیمی در ادامه بیان داشت: آموزشهای میدانی یکی دیگر از اقدامات ویژه ای است که توسط پلیس دنبال شد و محصول این اقدامات کاهش اعمال قانون توسط ماموران پلیس راهور در سالهای اخیر بوده است که آمار توقیف خودرو و موتورسیکلت در سال جاری به شدت کاهش پیدا کرده است.  
 
وی افزود: ما سه سال است رتبه برتر در کاهش آمار تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده ایم و امسال نیز تا اینجا با 30 نفر فاصله رتبه اول را داریم.  
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تصریح کرد: سرانه وسیله نقلیه در تهران 1.3 دهم است که در کل کشور 3.5 است و تعداد متوفیان به ازای هر 100 هزار نفر 9.1 است که میانگین اروپا 3.6 است و همچنین شاخص استاندارد جهانی در تهران 1.24 است.  
 
وی افزود: از اقدامات دیگر پلیس راهور برخورد با پلاکهای مخدوش، نظارت بر بار مسافر، معاینه فنی و همچنین تلاش برای خارج کردند یک میلیون خودروی فرسوده  و در راس آن 50 هزار خودروی فرسوده در حمل و نقل عمومی و نیز توجه جدی به کاتالیز و خودروهایی که تازه تولید می شوند، بحث سرویس ادارات و جدیت در بحث سرویس مدارس و همچنین کنترل و محدودیت قائل شدن برای کامیون ها و تریلرها است.  
 
سردار رحیمی خاطر نشان کرد: ما درحال حاضر بیش از 1000 اداره دولتی و مراکز تجاری داریم که هم مزاحم ترافیک هستند وهم مشکلات زیادی را در این حوزه ایجاد کرده اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.  
 
* ممنوعیت تردد خودروهای بدون پلاک تهران در استان تهران  

 
در ادامه جلسه امروز شورا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ارائه گزارش رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: معاینه فنی علی رغم جدی گرفتن آن در تهران اما در ماههای اخیر متاسفانه شاهد تردد خودروهای دود زا در شهر تهران مشهود است و همچنین خودروهای گازوئیلی که شاید نیاز می باشد یک تدبیر با ضمانت اجرایی در خصوص این خودروها داشته باشیم.  
 
وی افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه شود آن است که امروز در تهران درصد زیادی از خیابانها تبدیل به پارکینگ شدند و باید در گام اول از اماکن اداری و تجاری برای حل این معضل شروع کرد.  
 
تندگویان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش عملکرد پلیس راهور تهران در صحن شورا بیان داشت: بنده چند طرح پیشنهادی دارم که از جمله اینها طرح حمایتی از وسایل نقلیه غیر موتوری، عدم تردد خودروهایی که پلاک تهران ندارند در استان تهران و همچنین طرحی برای مبادی ورودی بزرگراهها که پلیس مجهز به دستگاهی باشد که بتواند راننده را کنترل کند و نیز پیشرفت به سمت کنترل هوشمند را باید به میزان 100درصدی رساند./ل
برچسب ها: اماکن ، تجاری ، پلاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
-
مردم
۰۹:۴۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۲
خودماشینهای پلیس بیشتر راهبندان میکنند وسط خیابان میایستند اینها باید جمع شود
آخرین اخبار