دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) کاشان دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) کاشان از اعلام فراخوان نخستین همایش شعر 'مرثیه سرخ حنجر' با محوریت حضرت علی اصغر(ع) در این شهرستان خبر داد.

علی اصغر شاطری، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: علاقه مندان برای شرکت در این همایش آثار خود را با محورهای نقش شهادت حضرت علی اصغر(ع) در حقانیت قیام حسینی، حضرت علی اصغر(ع) و قیام حضرت مهدی (عج) ، نقش رباب (س) در حمایت از امام زمان خود تا 25 آبان ماه سال جاری به نشانی اینترنتی marsiyesorkh@gmail.com یا به نشانی کاشان، میدان کمال الملک، ابتدای خیابان محتشم کاشانی مسجد صادقیه صندوق پستی 1869 یا شماره تلفکس 4370657-0361 ارسال کنند.

وی با اشاره به داوری آثار ارسالی در روزهای 26 تا 28 آبان ماه در هیات داوران تصریح کرد:شرکت کنندگان در این همایش می توانند اشعار خود را در قالب سپید، نیمایی و کلاسیک در کاغذ A4 با اندازه قلم 14 و ذکر مشخصات کامل شاعر یا سراینده شعر به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

به گفته وی، نخستین همایش شعر 'مرثیه سرخ حنجر' "30 آبان" سال جاری در شهرستان کاشان برگزار می شود.

دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) کاشان در ادامه با تاکید بر اینکه شعر و ادبیات جایگاه ویژه ای در انتقال آموزه های دینی و مذهبی دارد افزود: مجمع جهانی علی اصغر(ع) کاشان در این راستابا اعتقاد راسخ به نقش چشمگیر شعر حماسی و آیینی در فرهنگ سازی حماسه حسینی و انتقال فرهنگ عاشورایی نخستین همایش شعر 'مرثیه سرخ حنجر' را در این شهرستان برگزار می کند.

شاطری افزود: برگزاری همایش و محافل شعر در خصوص حقانیت قیام حسینی و مظلومیت حضرت علی اصغر(ع)و تبیین و انتقال پیام این حماسه سرخ جاودانه به همگان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، شعر ، مرثیه ، سرخ ، حنجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.