رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: شورای شهر براساس درخواستی که از آنها شده است در راه‌اندازی کمپین (موج جهانی صلح) همگام شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛   "رحمت‌اله حافظی" در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، با بیان اینکه ملت ایران همواره با تأسی از آموزه‌ها به دنبال صلح و دوستی، خیرخواهی، تلاش برای اشاعه پیام مهربانی و نفی خشونت بوده است اظهار کرد: با همین رویکرد رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خطاب به جهانیان متذکر شد که جهان ما جهانی پر از بیم و امید است.
 
وی با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهور گفت: ایشان در خاتمه سخنرانی ضرورت تدوین و اجرای طرح جهان علیه خشونت و افراطی‌گری را به سازمان ملل متحد یادآور و پیشنهاد کرد.
 
حافظی ادامه داد: در واقع رئیس جمهور با نگرش هوشمندانه و توأم با موقع‌شناسی ضمن تأکید بر ضرورت تقویت و توسعه اصول و آموزه‌های مشترک اخلاقی به تشبیه مفهوم عمیق در باورهای مشترک ادیان پرداخت.
 
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: با توجه به تجارب تلخ تاریخی و با هدف رفع تمامی مظاهر و اشکال خشونت و افراطی‌گری باید به دنبال راه‌حلی پایدار به منظور حل این معضل باشیم. چرا که در قرن بیستم میلادی به دلیل حقوق جنگ جهانی اول که هزار و 565 روز ادامه داشت خسارات جانی و مالی فراوانی به جای ماند. طبق آمار حدود 65 میلیون نفر برای جنگ بسیج شده بودند که نتیجه آن تلف شدن 9 میلیون نفر از کار افتادن 22 میلیون نفر معلول گشتن 7 میلیون نفر و مفقود 5 میلیون نفر بود.
 
وی ادامه داد: در جنگ جهانی دوم نیز مجموع نیروهای مسلح انسانی 70 میلیون نفر بود که از این تعداد 17 میلیون نفر کشته و 20 میلیون نفر نقص عضو یافتند.
 
حافظی گفت: جمعی از سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های کارگری، تشکل‌های اقتصادی و بازرگانی بخش خصوصی و نیز تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی از شورای شهر در خواست کرده‌اند تا با راه‌اندازی طرحی در قالب کمپین موج جهانی صلح به تصویب طرح پیشنهادی رئیس جمهور در سازمان ملل کمک شود.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست این تشکل‌ها از شورای شهر تهران به نظر می‌رسد طراحی روش‌ها و سازوکارهای همکاری شورا با گروه‌های یاد شده برای اجرای بهتر این طرح ضروری است.
 
وی ادامه داد: در این صورت شورای اسلامی شهر تهران قادر خواهد بود که به نمایندگی از آحاد مردم شهر تهران و با جلب همکاری نهادهای همتا در شورای شهر سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی هنرمندان و فعالان فرهنگی اجتماعی از تمامی دولت‌ها و ملل جهان برای پیوستن به موج جهانی صلح دعوت کند. البته از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته می‌شود تا شرایط لازم را برای تصویب و اجرای طرح (جهان علیه خشونت و افراطی‌گری) در سازمان ملل متحد و کشورهای این سازمان فراهم کند.
 
حافظی همچنین در آستانه 13 آبان گفت: با توجه به کودتای ننگین 28 مرداد پشتیبانی گروهک‌های ضد انقلاب، تحمیل جنگ 8 ساله و تحریم‌ها و تهدیدها، جا دارد شورای شهر تهران همگام با ملت سلحشور ایران در پیروی از آرمان امام راحل و مقام معظم رهبری و در پاسخ به به اهانت‌های صورت گرفته همچنان شعار مرگ بر آمریکا را در دفاع از شهدای کشورمان و جهان اسلام سر دهیم.
برچسب ها: شورا ، تهران ، ملل ، متحد ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار