مدير اداره بافت تاريخي شهرداري منطقه 12 از بهسازي و مرمت سقاخانه هاي تاريخي در اين منطقه خبر داد.

 
محمدي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: اجراي طرح بهسازي و مرمت سقاخانه هاي تاريخي واقعي در محدوده منطقه 12 در دستور کار اداره بافت تاريخي شهرداري اين منطقه قرار دارد.
وي با بيان توضيحات بيشتر افزود: اين طرح به منظور حفظ آثار تاريخي و ميراث فرهنگي، ترويج فرهنگ و تقويت باورهاي مذهبي، ارتقاي سطح آگاهي و آشنايي شهروندان با تاريخ اسلام، باورهاي مذهبي، آثار باستاني و ميراث فرهنگي اجرا خواهد شد.
محمدي با اشاره به نحوه ي اجراي اين طرح گفت: در همين راستا تاکنون 15 سقاخانه تارخيي واقع در محدوده ي منطقه 12 شناسايي و در دست بهسازي و مرمت است.
وي با اشاره به اقدامات اجرايي اين طرح گفت: شناسايي و مطالعه و سقاخانه هاي تاريخي واقع در محدوده ي منطقه 12 به منظور بهسازي و مرمت اين سقاخانه ها از اقدامات اجرايي اين طرح است.
محمدي در پايان با اشاره به اقدامات ديگر اداره بافت تاريخي شهرداري منطقه 12 افزود: تعيين تقويت گردشگري بافت تاريخي واقع در منطقه 12، احداث تابلوهاي راهنماي گردشگري ويژه عموم شهروندان از اقدامات ديگر اداره بافت تاريخي شهرداري منطقه 12 است.

برچسب ها: بهسازی ، مرمت ، سقاخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
شهریار آقاخانی
۱۶:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
مرمت و بهسازی اماکن قدیمی با نماهای زیبای سنُتی که خود گویای آداب و رسوم هر منطقه از کشور عزیزمان می باشد که با کوشش شما عزیزان جهت حفظ این میراث کهن جای تشکر و قدردانی دارد. امیدوارم اینجانب کمکی باشم جهت مرمت نماهای سنُتی که با آجرهای نقش دار جلوه خاصی به نمای این ساختمانها بخشیده هر نمونه آجر نقش دار که مورد احتیاج است عکس و مشخصات فنی آنرا برایم ایمیل کنید در کوتاه ترین مدت تقدیم خواهم کرد و خوشحال خواهم شد که اینجانب کمکی باشم جهت حفظ آثار ملی ایران. با تشکر