مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: در سال زراعی جاری، 20 هزارو سیصد هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیرکشت گندم وجو قرار می گیرد و علیرغم تاخیر در بارندگی، تابحال 6 هزار هکتار از اراضی دیم و 1هزار هکتار از اراضی آبی زیر کشت گندم و جو پاییزه رفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،علیمحمدی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: این اراضی با استفاده از 3 دستگاه خطی کار عمیق کار بصورت مکانیزه کشت شده است.

وی ادامه داد: در راستای تامین نهاده های کشاورزی بهره برداران، مقدار90 تن انواع بذور اصلاح شده توزیع و کودهای اوره و فسفاته از طریق 3 کارگزار تامین و در حال توزیع می باشد وهمچنین نظارت بر کاشت و داشت گندم در سطح 2هزار و 400 هکتار از اراضی زیرکشت، به 3 شرکت خدمات فنی و مشاوره ای با 15 کارشناس کشاورزی تحت امر، واگذار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ورزقان گفت: با واگذاری بخشی از تصدیگری های کشاورزی به بخش خصوصی، از اسفند ماه سال 91 حواله نویسی کودهای شیمیایی با نظارت این مدیریت به 3 شرکت خدمات فنی و مشاوره ای واگذار شده است.

علیمحمدی افزود: : در جهت تامین سرمایه در گردش کشاورزان شهرستان، مبلغ 40 میلیارد ریال اختصاص یافته که بانک عامل کشاورزی درحال پرداخت به کشاورزان است./س

برچسب ها: اراضی ، زراعی ، ورزقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.