مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از رشد 52 درصدی صادرات کالا در این استان در سال‌جاری خبر داد.

رحمان کرمی، در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه ثابت شده است که رشد اقتصادی کشورها با رشد صادرات آن‌ها ارتباط مستقیم دارد چراکه صادرات جزیی از تقاضای کل جامعه محسوب بوده و اثر مستقیمی بر تولید دارد.
وی افزود: توسعه سریع صادرات کمک می‌‌کند که محدودیت ارزی و انحصار از اقتصاد کشور برداشته شود و تولید را از بخش‌های کم بازده به بخش‌های پربازده انتقال دهد.
کرمی، از رشد 52 درصدی در بخش صادرات در 6 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته این میزان رشد حدود هشت درصد بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، تولید صادرات محور را در این استان از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: بدین وسیله می‌ توان کالاهای ارزشمند و با کیفیت را در استان تولید و در منطقه و جهان توزیع کرد.
رحمان کرمی گفت: حمایت از کار، تولید با کیفیت و ساماندهی بازار اولویت دیگر این سازمان قلمداد می شود.
وی، پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری از استان چهارمحال و بختیاری را یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در زمینه توسعه تجارت خارجی دانست و گفت: پیگیری تخصیص اعتبار به منظور پرداخت جوایز صادراتی، پیگیری ایجاد خوشه‌های صنعتی و کسب و کار و پیگیری تشکیل میزهای کالایی و کشوری از دیگر برنامه‌های انجام شده در این استان است.
در پایان این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی تجلیل شد. 
 ش ک
برچسب ها: رشد ، صادرات ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.