معاون مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 101 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده است که محصولات خام کشاورزی را به محصولات با ارزش افزوده و قابل عرضه به بازار تبدیل می‌کند.

باجلانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: در 101 واحد صنایع تبدیلی یاد شده جمعا 760 هزار تن محصولات خام کشاورزی با اشتغالزایی هزار و پانصد نفر، سالیانه جذب و فرآوری می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد 22 واحد صنایع تبدیلی باغی، 47 واحد صنایع دامی، 26 واحد صنایع زراعی و چهار واحد صنایع شیلاتی است.

باجلانی گفت: صنایع تبدیلی باغی با توانایی جذب سالیانه 112 هزار تن محصولات باغی و اشتغالزایی 402 نفر، محصولات خام کشاورزی را جذب و فرآوری و به محصولات با ارزش افزوده و قابل عرضه به بازار تبدیل می‌کند.

معاون مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: 47 واحد صنایع تبدیلی دامی محصولات خام کشاورزی که عموما کشتارگاه‌های دام و طیور، بسته‌بندی گوشت، خوراک آبزیان، دام و طیور و فرآورده‌های پروتئینی هستند نیز سالیانه 564 هزار تن محصولات خام کشاورزی را با اشتغالزایی 612 نفر جذب و به محصولات قابل عرضه و مصرف به بازار تبدیل می‌کند.

وی عنوان کرد: 26 واحد صنایع تبدیلی زراعی عموما شامل بسته‌بندی محصولات زراعی از جمله حبوبات، غلات، خشکبار، صیفی جات و بسته بندی سبزیجات است که 64 هزار تن محصولات خام زراعی را با اشتغالزایی 442 نفر جذب و فرآوری می‌کنند.

باجلانی با بیان اینکه صنایع تبدیلی شیلاتی کمترین واحدها را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: در این استان چهار واحد صنایع شیلاتی در زمینه عمل آوری، فرآوری و بسته بندی ماهی فعالیت دارند که سالیانه 13 هزار تن ماهی فرآوری نشده را با اشتغالزایی 52 نفر جذب می‌کند./س

برچسب ها: محصول ، کشاورزی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.