معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان شمالی گفت: پدافند غير عامل بايد در صدر فعاليت هاي علمي و تحقياتي كشور قرار گيرد



به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، مطلبی در جلسه پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غير عامل به عنوان ارزانترين و صلح آميزترين روش دفاع، سبب توسعه پايدار گرديده و پشتوانه اقتدار كشور محسوب مي شود.

وی مولفه هايي نظير پوشش، پراكندگي تفرقه،جابجايي،فريب،مكان يابي، استحكامات ،استتار و اختفا را از جمله مواردی ذكر كرد كه انجام آن ها، تلفات انساني و نيز خسارات وارده بر تاسيسات، تجهيزات و اماكن حساس را به ويژه در مواقع بحراني و يا حمله دشمن بدون استفاده از جنگ افزارهاي نظامي به حداقل ممكن تقليل مي دهد.

وي با بیان اینکه پدافند غيرعامل باعث مي شود با حداقل امكانات بيشترين استفاده و بهره صورت پذيرد افزود: پدافند غير عامل با آموزش و تبيين اصول و كاردكردهاي آن مي تواند به يك فرهنگ عمومي در جامعه و كشور تبديل شود .

وحيدي نیزدر ادامه این جلسه گفت: پدافند غير عامل با توجه به نقش آن در افزايش توان بازدارندگي و كاهش آسيب پذيري در حوزه هاي زير ساختي و سايبري كشور از اهميتي بسيار زياد برخوردار است.

وي به مديران دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد و شوراي پدافند غير عامل افزود :با مد نظر قرار دادن سياست هاي كلي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري در خصوص پدافند غيرعامل، برنامه هاي خود را براي نهادينه سازي هر چه بيشتر اين موضوع تنظيم و اجرا نمايند./س

برچسب ها: پدافند ، علم ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.