درخواست کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست از هیات های مذهبی در نمایشگاه عطر سیب:

هیات های مذهبی از ظروف گیاهی یکبار مصرف استفاده کنند

کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در نمایشگاه عطر سیب از هیات‌های عزادار حسینی خواست تا برای حفاظت محیط زیست ازظرف‌های یکبار مصرف گیاهی برای توزیع نذوراتشان استفاده کنند.

اعظم عبیری،در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: بیشتر هیات‌ها همچنان ترجیح می‌دهند از ظرف‌های پلاستیکی برای توزيع نذوراتشان استفاده کنند دلیل اصلی هم پایین تر بودن قیمت ظرف های پلاستیکی در مقایسه با ظروفی است که گیاهی و به طبیعت برگشت پذیر هستند.
وي تصريح كرد: سازمان حفاظت محیط زیست در همه سال های گذشته در نمایشگاه عطر سیب جایگاهی برای اطلاع رسانی و آموزش درباره خطراتی که استفاده از ظرف های یکبار مصرف برای سلامت مردم و همچنین محیط زیست دارد، داشته و امسال هم این روند اطلاع رسانی را ادامه دادیم.
به گفته عبیری بیشتر مردم از مباحث آموزشی و بروشورهایی که در این زمینه در این جایگاه ارائه می‌شود استقبال می‌کنند اما اغلب زمانی که بحث استفاده عملی از ظرف های گیاهی می شود می‌گویند هیات یا حسینیه آنها از نظر مالی توان پرداخت هزینه گران این ظروف را ندارد.
به گفته کارشناسان مستقر در جایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اگر شرایطی برای تولید ظروف یک بار مصرف گیاهی ارزان فراهم شود از نظر فرهنگی این آمادگی در میان هیات داران وجود دارد که این ظروف را به جای ظروف پلاستیکی جایگزین کنند.
او در عین حال به نکته دیگری هم اشاره کرد: در راستای حفظ محیط زیست از هیات ها خواسته ایم در صورت امکان غذاهای نظری را داخل هیات در ظروف چینی یا شیشه ای توزیع کنند اما اغلب آنها می گویند این موضوع هم برایشان امکان پذیر نیست.
وي افزود:سازمان محیط زیست تلاش می‌کند الگوی فرهنگی توزیع مواد غذایی و نذورات را در ظرف‌های یک بار مصرف تغییر دهد چرا که زمانی که غذایی با حرارت بالاتر از ۴۰ درجه در این ظرف ها کشیده شود تولید سم می‌کند که موجب تلخی غذا شده و بیش از ۷۷ نوع بیماری سرطانزا را به همراه دارد.
وي گفت: ظروف یک بار مصرف در ایران حاوی پلیمرهایی که هستند که بیشتر در اثر حرارت مواد غذایی داغ، اسیدی و چرب رادیکال تولید می‌کنند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار