رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بيان اينکه تصويب پکيچ پيشگيري خدمات دهان و دندان قدم بزرگي در سلامت دهان و دندان است گفت: اين تصويب گامي موثر در تغيير نگاه بيمه ها از درمان محوري به سلامت محوري است.

دکتر حسين خوشنويسان، رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه بعد از چند سال پيشگيري براي تحت پوشش قرار دادن خدمات دندانپزشکي بالاخره سازمان هاي بيمه گر ارائه خدمات پيشگيري دهان و دندان را تحت پوشش قرار دادند.

وي ادامه داد: براي اولين بار است که يک پکيچ پيگيري در بيمه تصويب شده است که همين موضوع باعث شده که نگاه بيمه ها از درمان محور به سلامت محور تغيير پيدا کرده است و جزو حمايت هاي بيمه اي قرار گرفته است.

خوشنويسان اظهار کرد: تحت پوشش قرار دادن خدمات پيشگيري توسط بيمه ها باعث شده که تا به امروز اگر مردم به خاطر هزينه هاي سنگين بهبي دنداني  ترغيب مي شدند حالا ديگر تصويب اين قانون مي تواند فرهنگ مردم را در خصوص سلامت دهان و دندان راتقا دهد.

وي با بيان اين که تصويب اين قانون باعث حل شدن بيش از 50 درصد مشکلات بهداشت دهان و دندان شود تصريح کرد: اين پکيچ خدمات پيشگيري شامل ارائه خدمات وارتيس تراپي هر 6 ماه يک بار از سه سال به بعد آموزش بهداشت فيشور سيلانت (پر کردن شيارهاي عميق) از سن 6 سالگي به بعد است.

وي خاطرنشان کرد: اين موضوع قدم بسيار خوبي در حوزه بهداشت دهان و دندان است و اميدواريم که با تلاش بتوانيم خدمات درماني دانپزشکي هم تحت پوشش بيمه قرار گيرد./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار