وزارت دادگستري آمريکا از بازداشت يک انگليسي به اتهام حمله سايبري و سرقت برخي اطلاعات محرمانه ارتش آمريکا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اين وزارتخانه روز دوشنبه با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد لاري لاو Lauri Love، 28 ساله و ساکن  استراديشل Stradishall در انگليس، روز جمعه به دست پليس انگليس در منزلش بازداشت شد. 
قاضي مشهوري در نيوجرسي در شمال شرقي آمريکا وي را به دسترسي غيرقانوني به اطلاعات رايانه‌اي يکي از آژانس‌هاي آمريکا متهم کرده است.
براساس کيفر خواست، لاري لاو و همدستانش بين اکتبر 2012 و اکتبر 2013 به يکي از هزاران سامانه يارانه‌اي نفوذ  و اطلاعات محرمانه‌اي را سرقت مي‌کنند که از آن جمله مي‌توان به اطلاعات محرمانه مربوط به هويت کارکنان نظامي اشاره کرد.
طبق بيانيه وزارت دادگستري، لاو و همدستانش قصد داشتند تعداد زيادي از اطلاعات انتشار نيافته را سرقت تا در عمليات و زيرساخت‌هاي دولت آمريکا اختلال ايجاد کنند.
دانيل اندرو، مدير بخش تحقيقات جنايي نيروي زميني ارتش آمريکا گفت: نفوذ رايانه‌اي خطر بزرگي براي امنيت ملي و عمليات نظامي ما است. دادستان‌ها تاکيد کردند اين حملات سايبري ميليون‌ها دلار خسارت به بار آورده است.
 اگر لاو مجرم شناخته شود با مجازات پنج سال زندان و 250 هزار دلار جريمه روبه رو خواهد شد.
بازداشت اين سارق رايانه‌اي در حالي صورت مي‌گيرد که هياتي اروپايي روز دوشنبه به واشنگتن عزيمت کرده است تا در باره برنامه جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا در اروپا تحقيق کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار