در پي تعطيل شدن کارخانه امريکايي الومينيوم سازي الکوا در جزيره ساردنيا ايتاليا، صدها کارگر اين کارخانه به همراه تعدادي از مقامات شهري اين منطقه با برپايي تظاهرات و سردادن شعارهاي ضد امريکايي در شهر رم، بازگشايي اين کارخانه را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، رومنيس، شهردار شهر پورتووسمه در جزيره ساردنيا ايتاليا که در اين تظاهرات شرکت داشت گفت : امريکايي ها فقط براي پر کردن جيب هايشان از پول ما ايتاليايي ها به کشور ما مي ايند و بعد از اين که پول دراوردند و محيط زيست را الوده کردند، کارگران ايتاليايي را بيکار به حال خودشان رها مي کنند و به امريکا بر مي گردند.
مديران امريکايي کارخانه الکوا، چند ماه پيش در پي قطع کمک هاي دولت ايتاليا به اين کارخانه، ان را تعطيل و 600 کارگر ان را بيکار کردند. يکي ديگر از تظاهرکنندگان گفت: امريکايي هاي بدون کوچکترين توجه به مشکلات اجتماعي و اقتصادي کارگران، اين کارخانه را که براي ايتاليا بسيار با اهميت است تعطيل کردند.
تظاهرکنندگان حمايت دولت ايتاليا را از اينده شغلي خود خواستار شدند. يک کارگر ديگر اخراج شده از اين کارخانه گفت: ما مي خواهيم کار کنيم. ما بيمه بيکاري نمي خواهيم. ما مي خواهيم شان انساني امان حفظ شود که متاسفانه ديگر پايمال شده است.
کارگران معترض براي ساعت ها به راهپيمايي خود در خيابان هاي مرکزي رم ادامه دادند و سپس در برابر وزارت توسعه اقتصاد ايتاليا تحصن کردند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار